سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
روايت ژيژك از ژاك لاكان

«اسلاووي ژيژك» از سرشناس‌ترين انديشمندان متاثر از لاكان است. كتاب «لاكان به روايت ژيژك» شرح اجمالي و ساده ژيژك از جنبه‌هاي مختلف تفكر ژاك لاكان را شامل مي‌شود.\

فتاح محمدي، مترجم اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين اثر در چارچوب مجموعه «انديشه‌هاي دوران‌ساز» قرار مي‌‌گيرد كه ناشر خارجي درباره انديشمندان منتشر كرده است. اين انتشارات نگارش كتاب مربوط به لاكان را به ژيژك سپرد. 

وي افزود: ژيژك در اين كتاب تنها به مباحث روان‌شناختي تفكر لاكان بسنده نكرده و به تمام زواياي انديشه او سرك كشيده است.

محمدي ادامه داد: او در اين كتاب بياني ساده را در پيش گرفت، زيرا مخاطبان مجموعه را عامه مردم تشكيل مي‌دهند. رابطه جزء و كل، مهم‌ترين مبحث مطرح شده از لاكان است كه ژيژك آن را در كتابش بررسي مي‌كند.

وي كه تاكنون كتاب‌هايي را از اسلاووي ژيژك ترجمه كرده است، درباره اين فيلسوف و نويسنده اسلوونيايي گفت: او برخوردي به اصطلاح «عصا قورت داده» با مسايل ندارد و به عنوان يك فيلسوف، بياني قابل فهم و ملموس را در مواجهه با وقايع پيرامونش ارايه مي‌كند.

وي دستمايه‌هاي ژيژك در شرح نظراتش را آميخته با زندگي روزمره دانست و گفت: همين ويژگي او سبب مي‌شود كه از سخنراني‌هاي او به همان اندازه استقبال شود كه از يك كنسرت موسيقي پاپ استقبال مي‌شود.

كتاب «لاكان به روايت ژيژك» از سوي انتشارات هزاره سوم منشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط