چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹
همایش «تا صبح دمان» برگزار می‌شود

همایش علمی- پژوهشی «تا صبح دمان» به مناسبت پنجاه و یکمین سال‌روز درگذشت نیما یوشیج دوشنبه(13 دی) در مجتمع فرهنگی، هنری پیامبر اعظم(ص) شهرستان نور برگزار می‌شود. ارائه مقالات، شعرخوانی و رجاخوانی از جمله برنامه‌های این همایش هستند.\

منصور علی‌اصغری، مسوول کمیته علمی همایش «تا صبح دمان» در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره برنامه‌های این همایش گفت: ارائه 6 مقاله برگزیده، سخنرانی ضیاء موحد، شعرخوانی افشین علا، ابوالفضل پاشا، رجب افشنگ و چند تن از شاعران مازندران و رجا‌خوانی توسط محمدرضا اسحاقی از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این همایش هستند.

وی درباره محورهای علمی همایش ادامه داد: نیما و جریان‌سازی شعر فارسی، به كارگیری مولفه‌های بومی در آثار نیما(بومی‌نگری)، نیما و گونه‌های دیگر ادبی(داستان، نمایش‌نامه، نامه‌ها) و اشعار طبری نیما محورهای در نظر گرفته شده برای این همایش بود.

مسوول کمیته علمی این همایش با تاکید بر چاپ کتاب مجموعه مقالات منتخب همایش اظهار داشت: از میان 31 مقالات رسیده به این همایش 11 مقاله به عنوان مقالات منتخب در نظر گرفته شده‌اند که در کتاب مجموعه مقالات همایش منتشر می‌شوند و از این میان نیز 6 مقاله برگزیده هستند که در روز همایش به صورت شفاهی ارائه می‌شوند.

شهلا شریفی و ابوالفضل اخلاقی( به صورت مشترک)، غلام‌رضا کافی، شهربانو موسی‌زاده، علی‌رضا نوری، محمد عظیمی، فریبا گراوندی، ابراهیم باقری، جواد میزبان، منصور صفرزاده، منصور علی‌اصغری و افسانه سعادتی افرادی هستند که مقاله‌های آن‌ها در کتاب مجموعه مقالات همایش «تا صبح دمان» منتشر می‌شود.

همایش علمی-پژوهشی «تا صبح دمان» از سوی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و با همکاری معاونت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندارن، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، فرمانداری شهرستان نور و شورای شهر به مناسبت پنجاه‌ و یكمین سال خاموشی نیما یوشیج دوشنبه(13 دی) از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 19 در مجتمع فرهنگی، هنری پیامبر اعظم(ص) شهرستان نور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط