پنجشنبه ۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
چشم‌اندازي به حكومت جهاني حضرت مهدي(عج)

كتاب «نشانه‌هايي از دولت موعود» نوشته نجم‌الدين طبسي از سوي موسسه بوستان كتاب به چاپ چهارم رسيد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر به موضوع دولت آخرالزمان مهدي موعود(عج) مي‌پردازد و به صورت تفصيلي و در سه بخش، به سوال‌هاي مطرح شده در اين باره پاسخ مي‌دهد.

درباره امام زمان(عج) گرچه مباحث گوناگوني، مانند راز طول عمر، فلسفه غيبت، عوامل ظهور و... مطرح شده‌اند، اما درباره چگونگي قيام، سيستم حكومتي و شيوه زمامداري آن حضرت، آن چنان‌كه شايسته است، تحقق و پژوهشي به عمل نيامده، از اين‌رو، كتاب حاضر به سوال‌هايي كه درباره حكومت آخرالزماني حضرت ولي عصر(عج) مطرح شده‌اند، پاسخ مي‌دهد.

يكي از پرسش‌هايي كه ذهن بيشتر افراد را به خود مشغول داشته، آن است كه امام(عج) چگونه نظام‌هاي سياسي گوناگون را ـ‌ كه داراي افكار و توانايي‌هاي مختلفي هستند ‌ـ از ميان برمي‌دارد و نظام واحد جهاني تشكيل مي‌دهد؟ سيستم و برنامه حكومتي آن حضرت چگونه است كه در آن ظلم و ستمي در جهان نخواهد بود، فسادي صورت نمي‌گيرد و گرسنه‌اي يافت نمي‌شود؟

كتاب حاضر به سوال‌هاي فوق به صورت تفصيلي در سه بخش پاسخ مي‌دهد. در بخش نخست اين كتاب، اوضاع جهان پيش از ظهور امام(عج) ـ ‌كه آكنده از جنگ و كشتار، ويراني و قحطي، مرگ و بيماري، ظلم و ستم و ناامني و تجاوز است ‌ـ بررسي و نتيجه‌گيري مي‌شود كه مردم در آن هنگام از مرام‌ها، مكتب‌ها و حكومت‌هاي گوناگون ـ ‌كه هركدام ادعاي رعايت حقوق بشر، سعادت انسان و نجات آنان را داشته‌اند ‌ـ مايوس، از بهبود اوضاع نابسامان جهان نااميد شده‌اند و در انتظار ظهور مصلحي به سر مي‌برند تا نجات بخش آنان باشد.

بخش دوم كتاب، به چگونگي قيام و انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج) مي‌پردازد، نهضتي كه از كنار كعبه با اعلام ظهور آن حضرت آغاز مي‌شود. ياران و پيروان حقيقي از سراسر جهان به او مي‌پيوندند. ستاد فرماندهي شكل مي‌گيرد، سپاهيان منظم شده، فرماندهان منصوب مي‌شوند و عمليات در سطح وسيعي آغاز مي‌شود.
امام مهدي(عج) ظهور مي‌كند و به ريشه‌كن كردن ستم و ستمگر از جامعه مي‌پردازد. اين جامعه، محدود به سرزمين حجاز، خاورميانه و آسيا نيست، بلكه به وسعت كره زمين است. 

اصلاح چنين جامعه‌اي كه پر از ظلم و فساد است، كاري بس دشوار و مدعي ـ‌ آن در حقيقت ‌ـ ادعاي معجزه‌اي بزرگ دارد و اين معجزه به دست او تحقق مي‌يابد.

سومين بخش كتاب، به حكومت آخرين امام(عج) اشاره دارد. آن حضرت براي اداره جهاني رهيده از ستم و فساد و نيز تحقق حاكميت اسلام، دولتي قوي و كارآمد، از ياران توانمند زمان خويش و بزرگاني چون حضرت عيسي(ع)، سلمان فارسي، مالك اشتر، صالح و ... از سلف صالح تشكيل مي‌دهد. هرچند نقش آنان را در براندازي حكومت‌هاي جور نمي‌توان ناديده گرفت، اما نقش اصلي آنان در سازندگي و اصلاح جهان در حكومت جهاني حضرت مهدي(عج) است.

در انتهاي اين اثر، نمايه‌اي از آيات، روايات، معصومين(عليهم السلام) و اعلام نيز جاي دارد.

چاپ چهارم كتاب «نشانه‌هايي از دولت موعود» را موسسه بوستان كتاب در شمارگان 1000 نسخه، 324 صفحه و بهاي 52000 ريال راهي بازار نشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط