یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۳
«ايران» در دوره پهلوي اول توزيع مي‌شود

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي از توزيع مجموعه كامل روزنامه «ايران» مربوط به دوره پهلوي اول به صورت كاغذي و لوح فشرده (دي.‌وي‌.دي) در آينده‌اي نزديك خبر داد. كتابخانه ملي تاكنون مجموعه‌هاي حدود هفتاد روزنامه و نشريه را گردآوري و تكثير كرده است./

علي‌اكبر اشعري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايرن(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار داشت: برنامه گردآوري و تكثير روزنامه‌هاي كشورمان از نخستين روزنامه‌ ايراني آغاز شده است.

وي افزود: تاكنون حدود هفتاد روزنامه و نشريه به همين شيوه سامان‌دهي شده‌اند. اين مجموعه‌ها در ميان كتابخانه‌ها توزبع و نسخه‌هاي مربوط به روزنامه‌ها و نشريات مختلف در آنها كامل شده‌اند. 

اشعري درباره شيوه اين سامان‌دهي گفت: براي اين منظور، شورايي با نام «شوراي سامان‌دهي مطبوعات» در سازمان اسناد و كتابخانه ملي تشكيل شد كه اعضاي آن را مسوولان بخش نشريات كتابخانه‌هاي بزرگ كشور تشكيل مي‌دهند.

وي افزود: اعضاي اين شورا با استفاده از موجودي‌هاي داخل كشور و گردآوري بخشي از نشريات كه برخي در ايران موجود نيستند، بسياري از مجموعه‌ها نظير «حبل المتين»، «وقايع اتفاقيه» را تكميل و در تعداد محدود تكثير و در ميان تمامي كتابخانه‌ها توزيع كردند.

اشعري همچنين از تداوم اين برنامه خبر داد و گفت: انتشار روزنامه‌ها و نشريات پيشين ايران در حوزه دوران پهلوي، با مورد توجه قرار دادن نشريات ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي ادامه خواهد داشت تا براي انتشار گردآوري و آماده‌سازي شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط