جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲
هشدار اسلام شناس آمریکایی درباره تبعیض علیه مسلمانان

یک کارشناس آمریکایی پاکستانی‌الاصل مسایل مسلمانان در کتابی که طی چند هفته آینده به بازار خواهد آمد، درباره تبعیض موجود نسبت به مسلمانان در جامعه آمریکا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از واشنگتن پست، «اکبر احمد» استاد مسایل اسلامی دانشگاه امور دریایی آمریکا که مدتی هم به عنوان سفیر پاکستان در انگلیس مشغول کار بوده، در کتاب خود با عنوان «سفری به آمریکا: چالش اسلام» می‌گوید تبعیض علیه رنگین‌پوستان در آمریکا ممکن است باعث شود که جوانان پاکستانی مقیم آمریکا به دامن گروه‌های تروریستی بغلتند. به عقیده او تروریسم داخلی در آمریکا نتیجه متغیرهایی چندگانه است.

احمد می‌گوید:نوعی فقدان صریح درک فرهنگ مسلمانان در آمریکا وجود دارد و این همین موضوع سبب اشکال مختلف تبعیض شده و باعث مي‌شود بسیاری از مسلمانان آمریکایی احساس محرومیت از حقوق اجتماعی و ناامیدی داشته باشند. او هشدار داده که رهبران آمریکا و همچنین مسلمانان با نفوذ در این کشور هرچه سریع‌تر این مساله را بررسی و به آن رسیدگی کنند تا از رقم خوردن یک یازده سپتامبر دیگر جلوگیری شود.

اکبر احمد می گوید: اگر ما درک روشنی از اینکه چرا چنین مشکلاتی همچنان وجود دارند نداشته باشیم ، مناسبات مسلمانانی که در آمریکا زندگی می‌کنند با هموطنان‌شان روز به روز دیواره های شکننده جعبه باروت موجود را، سست‌تر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط