یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
حسين نوش آذر با رماني تازه به نمايشگاه 23 مي‌رود

«سايه‌اش ديگر زمين را سياه نخواهد كرد»، دومين رمان حسين نوش‌آذر توسط انتشارات مرواريد به چاپ رسيد. دغدغه‌هاي هويت‌يابي براي انسان معاصر و دلمشغولي‌هاي او در نسبت با جهان پيرامونش از مضاميني است كه اين نويسنده در رمان جديدش به آن‌ها نظر داشته است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، الاهه دهنوي، دبير تحريريه انتشارات «مرواريد» درباره اين كتاب گفت: داستان اين رمان درباره مرد ميانسالي است كه يك روز ساعت 7:30 صبح در هتلي كه نمي‌داند كجاست، بيدار مي‌شود و درمي‌يابد كه آن هتل در ايران نيست.

وي افزود : اين مرد يوسف بني‌عالمي نام دارد و گذشته‌اش را به ياد نمي‌آورد و هنگامي كه از هتل خارج مي‌شود، كم كم گوشه‌هايي از گذشته‌اش را به خاطر مي‌آورد و اين به يادآوردن، با روايت‌هاي مختلفي در طول داستان بيان مي‌شود. 

به گفته دهنوي، در نهايت اين داستان با نوعي عدم تعين پيش مي‌رود و قهرمان آن در مرور گذشته‌ به نتيجه‌اي قطعي درباره روايت‌هاي متفاوتي كه به خاطر مي‌آورد، نمي‌رسد. 

«سايه‌اش ديگر زمين را سياه نخواهد كرد»، نوشته حسين نوش‌آذر،‌ امسال(89) به شمارگان 1100 نسخه از سوي انتشارات مرواريد منتشر شد.

اين كتاب 130 صفحه است و با قيمت 3000 تومان در بازار ارايه مي‌شود.

حسين نوش‌آذر نويسنده و مترجم است. رمان پيشين اين نويسنده «سفركرده» نام دارد كه امسال(88) از سوي نشر «ني» روانه بازار كتاب شد.

وي چند كتاب از ريچارد براتيگان از جمله «يك زن بدبخت» و «پس باد همه چيز را با خود نخواهد برد» را به فارسي ترجمه كرده است.

نوش‌آذر همچنين رمان «جاده» کورمک مک‌کارتی، كه برگزيده جايزه پوليتزر است را به فارسي برگردانده است. 

از اين نويسنده هم اكنون رمان «هيولاي هاف كلاين»، نوشته ريچارد براتيگان در انتشارات مرواريد مراحل انتشار را سپري مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط