دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
شاعر فلسطینی: همایش شاعران استمرار بیابد

منیر مزید شاعر فلسطینی ساکن رومانی شعر را صدای مردم و بیان‌گر آرزوهای آن‌ها دانست و با بیان این‌که ایران با برپایی همایش شاعران ایران و جهان فرصتی فرهنگی برای شاعران جهان ایجاد کرده، خواستار تداوم برگزاری این همایش شد.\

مزید در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در تشریح ویژگی‌های همایش «شاعران ایران و جهان» گفت: از این منظر که شاعران ملت‌های مختلف همدیگر را می‌بینند و با شعر ملت‌های گوناگون آشنا می‌شوند این همایش اتفاق بسیار مثبتی است. به عنوان مثال من می توانم از اتفاقاتی که در حوزه شعر در کشورهای دیگر در جریان است خبردار شوم یا بدانم شاعران آن کشورها پیرامون چه موضوعات و مسائلی شعر می‌سرایند.

وی در ادامه به آشنایی با فرهنگ‌های مختلف در این همایش اشاره و تصریح کرد: شعر صدای مردم است و کمک می‌کند تا مردم آرزوها، رویاها و امیدهایشان را بیان کنند. اگر چنین حرکتی آغاز شده است باید تداوم یابد تا بتوانیم صدای شعر خود را به گوش جهانیان برسانیم.

این شاعر فلسطینی ایران را کشوری قدرتمند در حوزه شعر و ادبیات معرفی کرد و افزود: با برپایی این همایش ایرانیان می‌توانند از فرصت‌های فرهنگی ایجاد شده بهترین بهره را ببرند و به تعاملات فرهنگی با دیگر کشورها بپردازند.

وی در پایان پیشنهاداتی را برای بهتر برگزار شدن این همایش در آینده ارائه کرد و اظهار داشت: حضور شاعرانی از کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌تواند چهره همایش را جهانی تر کند و شاعران را با اتفاقات ادبی اروپا آشنا سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط