شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
حوزه كتاب با خبرگزاري كتاب، متمركز و جدي مي‌شود

خورخه آريلچه، شاعر اهل اوروگوئه‌، در حاشيه بازديد شاعران خارجي از خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به تمركز اخبار كتاب در یک خبرگزاري با نام كتاب اشاره كرد و گفت: اينكه فعاليت‌هاي فرهنگي و اطلاعات مربوط به كتاب در خبرگزاري كتاب متمركز و نهادينه شوند، امري واقعا خوشايند است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آريلچه،‌ شاعر اوروگوئه‌يي گفت: فرهنگ ايراني، فرهنگي غني است؛ اين فرهنگ به لحاظ پشتوانه ادبي ذخاير و منابع بسيار ارزشمندي دارد و از اين حيث بايد توجه امروزي آن نيز نسبت به مقوله كتاب و فرهنگ، شايسته باشد.
 
وي افزود: شاعر مورد علاقه‌ام از ايران خيام است. سفارت اوروگوئه زماني يک جلد رباعيات خيام را با ترجمه اسپانيولي به ما اهدا كرد كه از خواندن آن خيلي لذت برديم.

اين شاعر خارجي شركت كننده در همايش شاعران ايران و جهان در پاسخ به اين سوال كه مايليد چه اخباري را درباره كتاب و ادبيات در سايت خبرگزاري كتاب که به سه زبان اخبار کتاب را پوشش می‌دهد مشاهده كنيد، توضيح داد:  تا به حال كتاب‌ها و مقالات متعددي از شاعران قديمي ايراني مطالعه كرده‌ام و در حال حاضر بيشتر مايلم اخباري از كتاب‌ها و آثار نويسندگان و شاعران امروزي ايران بدانم.
 
آربلچه، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی متولد سال 1943 در اوروگوئه است. وی نخستین مجموعه شعرش را در سال 1968 منتشر کرد.

آربلچه از سال 1970 تاکنون جوایز متعددی را در سطح ملی و بین‌المللی از آن خود کرده است.


مراسم افتتاحيه «نخستين همايش شاعران ايران و جهان» امروز(شنبه 28 فروردین) ساعت 16 امروز در تالار وحدت تهران و با حضور رییس جمهور و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز مي‌شود.

اين همايش تا 31 فروردين در سه شهر تهران، اصفهان و شيراز ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط