شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
انتخاب صحیح شاعران ایرانی، ضامن موفقیت همایش

عبدالرضا کوهمال جهرمی، شاعر جانباز، معتقد است گزینش صحیح و اصولی شاعران ایرانی که به تبادل نظر با شاعران خارجی می‌پردازند، از جمله عوامل موثر در موفقیت همایش «شاعران ایران و جهان» است.\

به گزارش خبرگزایر کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری نخستین همایش «شاعران ایران و جهان»، جهرمی، شاعر جانباز با بیان این مطلب افزود: گزینش اصولی و دقیق شاعرانی که در این همایش شرکت می‌کنند از عوامل مهمی است که در موفقیت همایش تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: شاعرانی باید برای هم‌نشینی و گفت‌وگو با شاعران خارجی انتخاب شوند که آثار ارزنده‌ای را تاکنون ارائه کرده‌اند و از مسوولان انجمن‌های ادبی باشند تا در معرفی شعر ایرانی به جهان تاثیرگذار و علاقمند به برقراری تعامل و ارتباط با شاعران سایر کشورها باشند. 

این شاعر با اشاره به این که در دوره رکود شعری به سر می‌بریم و انجمن‌هایش شعری فعالیت چندانی ندارند تصریح کرد: برگزاری همایش «شاعران ایران و جهان» به‌طور قطع تاثیر به‌سزایی در این حوزه ایفا خواهد کرد. گردهمایی شاعران ایران با شاعران خارجی در راستای آشنایی هر دو گروه با آثار ایرانی و خارجی از نکات مثبت این جشنواره به‌شمار می‌آید.

وی در پایان از برگزار شدن همایش شعر در ایران و سطح بین‌المللی ابراز خرسندی کرد و افق شعر ایران را با چنین اقداماتی روشن خواند.

نخستين همايش «شاعران ايران و جهان» از امروز (شنبه 28 فروردین) آغاز و تا 1 ارديبهشت در سه شهر تهران، شيراز و اصفهان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط