شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۶
محدثی خراسانی: همایش بهترین فرصت برای معرفي ادبیات انقلاب است

مصطفی محدثی خراسانی معتقد است معرفي ادبيات و شعر انقلاب اسلامي، امر بسيار مهمي است و مي‌تواند به عنوان هدفی ارزشمند در نخستين همايش «شاعران ايران و جهان» در نظر گرفته شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری همایش «شاعران ایران و جهان»، محدثي خراساني، شاعر با بيان اين مطلب افزود: برگزاري همايش «شاعران ايران و جهان» براي ارتباط و تعامل قوي‌تر با ادبيات شعر جهان في‌نفسه كار ارزشمند و قابل تقديري است. به‌ویژه آن‌که ما با شعر و ادبيات جهان آشنا هستيم.

وی ادامه داد: متاسفانه از آن‌جا كه مردم جهان تنها با ادبيات گذشته‌ ايرانيان آشنا هستند و از ادبيات پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا زمان حال آشنايي كمی دارند و يا اصلا آشنا نيستند. پس جا دارد با برگزاري همايش‌ها، كم‌كاري درباره اين مسئله مهم جبران شود و تصوير روشني از تمدن و هنر اصيل شعر ايراني به جهان معرفي شود. 

این شاعر درباره نحوه انتخاب شاعران ايران و جهان و دعوت از آن‌ها براي حضور در همايش از سوي مسولان اجرايي اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌تواند با رايزني‌هاي فرهنگي در كشورها، با‌ آگاهي كامل در انتخاب شاعران خارجي دقت كند تا ارزش و غناي همايش نيز ديده شود.

وي در پایان تصريح كرد: ما هم‌اكنون در زمينه شعر انقلاب به تعريف و شاخص خوبي رسيده‌ايم و پيروزي انقلاب اسلامی ثمرات ارزشمندي را به جهانيان معرفي كرده است. در حال حاضر نيز مترجمان و استادان برجسته‌اي در كشور داريم كه مي‌توانند شعرهاي شاعران معاصر را به زبان‌هاي مختلف ترجمه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط