شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
«تنهایی امیرالمومنین(ع)» به اتمام رسید

نویسنده کتاب «تنهایی امیرالمومنین(ع)» از اتمام نگارش این اثر خبر داد و گفت: نوشتار حاضر درباره علل تنها شدن امیرالمومنین(ع) پس از فوت پیامبراکرم(ص) نگاشته شده که اکنون در حال پاکنویس آنم.\

ابراهیم خرمی مشگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تصریح کرد: چندین علت درباره تنها شدن علی (ع) پس از فوت پیغمبر(ص) وجود دارد که برخی از آنها نظیر جوانی امیرالمومنین(ع)، عدالت‌ورزی وی، کینه‌ورزی‌ها علیه امیرالمومنین(ع)، احادیث ساختگی و حسادتند.

وی دلیل انتخاب این موضوع برای نگارش کتاب را برنامه‌های مختلفی که در شب‌های عید غدیر درباره حضرت علی(ع) در مساجد برگزار کرده است، دانست و یادآور شد: مقدمه این اثر درباره مظلومیت حضرت علی(ع) و ستم‌هایی که به وی روا شد، نگاشته شده است.

خرمی مشگانی تشریح کرد: «تنهایی امیرالمومنین(ع)» با استفاده از منابع مختلف روایی، تاریخی و قرآن کریم به رشته تحرير درآمده است.

نویسنده کتاب «تنهایی امیرالمومنین(ع)» با اشاره به این که نگارش این کتاب یک سال به طول انجامیده است، اظهار داشت: با توجه به این که مضمون این کتاب درباره مفاهیم مهم زندگی و شخصیت حضرت علی(ع) طراحی شده، بنابراین مبحث بسیار حساسی به حساب مي‌آيد که پس از اتمام نگارش، بازبینی و منابع، دوباره بررسی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط