سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
انتشارات فصل پنجم و ۱۳ دفتر شعر

پرویز بیگی حبیب‌آبادی، مدیر مسوول انتشارات فصل پنجم از انتشار ۱۳ مجموعه شعر جدید در قالب‌های کلاسیک و سپید تا بیست و سومین نمایشگاه کتاب خبر داد. به تازگی توسط این انتشارات چهار مجموعه شعر جدید منتشر، و چهار مجموعه نیز تجدید چاپ شده‌اند.\

بیگی‌ حبیب‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مجموعه شعرهایی که در بیست و سومین نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود گفت: «حق با تو بود» سروده مریم رزاقی در قالب کلاسیک، «تا دست به واژه می‌زنم می‌سوزد» رباعی‌های مریم حقیقت، مجموعه غزل‌های حبیب‌الله بخشوده با عنوان «دخترم باران» و «مرگ پیراهنش را عوضی پوشیده است» سروده‌های سپید محمد‌تقی جنت امانی عنوان برخی از این دفترهای شعر هستند.

وی به دیگر آثار در دست چاپ انتشارات فصل پنجم اشاره و تصریح کرد: دفتر رباعی‌های طنز ربیعی با عنوان «بخت‌گشایی با وقت قبلی»، «دفتر گل باز شد»(شعر نوجوان) سروده مریم زندی، «دو واو» دربرگیرنده رباعی‌هایی با مضامین مختلف و طنز سروده داوود ملک‌زاده، دفتر غزلی از محمدرضا طاهری با عنوان «سرفه‌های گرامافون» و «چله تاک» دفتری از غزل‌های علیرضا بدیع دیگر کتاب‌های در دست انتشار هستند.

مدیرمسوول انتشارات فصل پنجم ادامه داد: «پل رومی» مجموعه‌ای از شعرهای سپید مهدی مظاهری، مجموعه رباعی‌ها و دوبیتی‌های طنز علی بهشت‌آیین با عنوان «بدبخت شدیم گاومان زاییده»، «اینجا تمام ثانیه‌ها خسته می‌شوند» چارپاره‌های پریسا فتحیان‌پور و سروده‌های مریم افضلی در قالب کلاسیک با عنوان «باران گرفته است زمان آب می‌رود» از دیگر آثار در دست چاپ هستند که تا نمایشگاه کتاب ارائه می‌شوند.

وی همچنین به برخی از مجموعه شعرهایی که توسط این انتشارات اخیرا راهی بازار نشر شده‌اند اشاره کرد و توضیح داد: «فاطمه پیغمبر اندیشه‌ها» سروده رضا عبداللهی با موضوع مذهبی، رباعی‌های پیام جهانگیری با عنوان «تردید مکن که انتخاب خوبی است»، «گندم و گوشواره، آهن و آرواره» سروده سید محمود سجادی و نخستین دفتر شعر آزاده بشارتی با عنوان «پلک‌های قفل شده» با مقدمه‌ای از محمد‌علی بهمنی به تازگی راهی بازار نشر شده‌اند.

بیگی حبیب‌آبادی درباره کتاب‌های تجدید چاپ شده توسط این انتشارات نیز گفت: چاپ دوم سروده‌های مهتاب بازوند با عنوان «گنجشک‌ها فردا برایم حرف‌ها دارند»، چاپ نهم «طوفان واژه‌ها» سروده حمیدرضا برقعی، و چاپ دوم «چتر عطر باران را می‌پراند» سروده سیدمحمد‌امین جعفری نیز به تازگی راهی بازار نشر شده‌اند. همچنین آخرین مجموعه شعر محمد‌علی بهمنی با عنوان «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» با استقبال خوبی مواجه شده و مقدمات چاپ دوم آن‌را فراهم می‌کنیم.

وی در پایان افزود: در بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب 75 مجموعه شعر منتشر شده توسط انتشارات فصل پنجم را در غرفه تخصصی شعر در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان شعر قرار خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط