پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۶
«زندگی‌نامه 110 شاعر» کتاب می‌شود

پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی تدوین و گردآوری تذکره‌ای برای 110 شاعر برگزیده معاصر را با عنوان «زندگی‌نامه 110 شاعر برگزیده» توسط انتشارات خانه کتاب در دست انتشار دارد. این کتاب تا نمایشگاه کتاب سال آینده راهی بازار نشر می‌شود.\

بیگی‌حبیب‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این تذکره گفت: سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 110 تن از شاعران معاصر تجلیل به عمل آورد. 30 تن از این افراد شاعران پیشکسوت و 80 تن دیگر شاعران تاثیرگذار و مطرح بودند. 

وی با اشاره به گنجاندن شرح حال و بررسی آثار این شاعران در کتاب «زندگی‌نامه 110 شاعر برگزیده» افزود: این کتاب در دو بخش «شاعران پیشکسوت» و «شاعران تاثیرگذار» تدوین شده است. به زودی فهرست‌نویسی آن نهایی می‌شود و کتاب را برای چاپ تحویل ناشر می‌دهم.

این شاعر در تشریح ویژگی‌ها و مطالب این کتاب توضیح داد: زندگی‌نامه هر شاعر به همراه آثاری که تاکنون از آن شاعر به چاپ رسیده، آثار در دست انتشار آن شاعر، اطلاعات ادبی پیرامون زندگی و فعالیت‌های ادبی آن شخص، موفقیت‌های ادبی که هر شاعر کسب کرده و سه تا پنج قطعه شعر از هر شاعر، از جمله مطالبی است که در این کتاب گنجانده شده است.

وی یادآور شد: کار تدوین این کتاب حدود یک‌سال به طول انجامید و به احتمال زیاد تا نمایشگاه کتاب سال آینده راهی بازار نشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط