چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰
جریان جشنواره شعر فجر در تمام سال جاری باشد

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر، معتقد است جشنواره شعر فجر توانسته به خوبی سیر تکاملی خود را طی کند؛ اما سیاست‌گذاری برای برگزاری فعال‌تر جشنواره شعر فجر نباید به بازه زمانی برگزاری آن محدود شود تا در کشور شاهد جریان پویا و زنده شعر باشیم./

محدثی خراسانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره چگونگی برگزاري چهارمین جشنواره شعر فجر و شیوه اجرایی آن گفت: طی چهار سال از برگزاری جشنواره شعر فجر، این جشنواره توانسته است به خوبی سیر تکاملی خود را طی کند.

وی با اشاره به تاخیر در برپایی چنین جشنواره‌ای ادامه داد: جشنواره شعر فجر باید به موزات نگاهی که به آینده دارد، کاستی‌های ایجاد شده را به دلیل تاخیر در برپایی آن جبران کند و به نوعی کارهای عقب افتاده در این زمینه را انجام دهد.

این شاعر چهارمین جشنواره شعر فجر را جشنواره‌ای شعرمحور خواند و اظهار داشت: طی چند سال گذشته، جشنواره با این نگاه که باید از شاعران پیشکسوت تجلیل کند گام برداشته است. اما در این دوره توجه داوری‌ها و رویکرد جشنواره بیشتر به آثار جدید شاعران و چگونگی شعرهای آنان بوده است.

وی درباره نحوه معرفی برگزیدگان جشنواره شعر امسال که در سه بخش سنتی، سپید و کودک و نوجوان خواهد بود، توضیح داد: در کارهایی که به شیوه جشنواره‌ای انجام می‌شود، ناگزیر از طبقه‌بندی‌هایی این چنینی هستیم. گاه طبقه‌بندی در فرم، گاه در محتوا صورت می‌گیرد. برخی اوقات نیز تلفیقی از این دوست.

محدثی خراسانی افزود: هر یک از این طبقه‌بندی‌ها محاسن و معایبی دارند و نمی‌توان صورت کامل و نهایی آن‌را داشت. اما در این مقطع از جشنواره، چنین طبقه‌بندی برای معرفی برگزیدگان پذیرفتنی و مناسب است.

وی در پایان با تاکید مجدد بر این که جشنواره شعر فجر سیر تکاملی خود را طی می‌کند، یادآور شد: امیدورام در آینده روند تکاملی جشنواره با سرعت بیشتری طی شود. از سوی دیگر، فعالیت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، تنها به بازه زمانی برگزاری جشنواره محدود نباشد و طی سال، این برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد تا شاهد جریان پویا و زنده شعر در کشور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط