دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۵
دريا «درسنامه اخلاق زندگي» را منتشر كرد

مجموعه‌اي از الگوهاي رفتاري و عملي مناسبات خانوادگي درباره تلقي همسران از يكديگر و ارتباط آنان با فرزندان در دايره خانواده، در كتابي موسوم به «درسنامه اخلاق زندگي» نوشته مصطفي دلشاد تهراني از سوي نشر دريا منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز پخش كتاب‌هاي علوم اسلامي و انساني پكتا، اين كتاب مي‌كوشد با ارايه الگوهاي ديني در رفتارهاي خانوادگي و اتخاذ تصميمات اخلاقي، عوامل رشد و تعالي خانواده را يادآور شود.

نويسنده اين اثر معتقد است بهترين جلوه اخلاق خانوادگي در سيره نبوي ظهور دارد. سيره نبوي يعني مجموعه اصولي كلي، روشن، عملي و ثابت كه در عرصه زندگي خانوادگي، همچون ديگر عرصه‌ها، راه و رسمي نيكو براي پيروي و بهترين قواعد براي دستيابي به مطلوب‌هاست.

اين سيره برخاسته از قرآن كريم و آموزه‌هاي پيامبر اكرم(ص) و روش‌شناسي زندگي آن حضرت به عنوان برترين سرمشق براي زندگي سعادتمند و در امتداد وجود خاتم پيام‌آوران(ص)، آموزه‌هاي ديگر معصومان(ع) و روش‌شناسي زندگي آنان است. اين اصول در مجموع، اصولي راهنما براي تنظيم روابط خانوادگي و سلوك اعضاي خانواده به شمار مي‌آيند.

در بخشي از معرفي اين نوشتار آمده است: «در آموزه‌هاي نبوي ضمن تبيين اين اصول شناخت‌هاي لازم نيز ارايه شده است. از اين رو براي اصلاح رفتارها و مناسبات خانوادگي و تحقق سلوك درست در خانواده و تعامل مطلوب، لازم است نوع نگاه به خانواده و زندگي خانوادگي و تلقي زن و مرد از يكديگر و روابط با هم و فرزندان اصلاح شود. بر اين مبناست كه در آموزه‌هاي نبوي مباحث بينشي و ارزشي و رفتاري درهم تنيده است و اصول سيره نبوي در عين تبيين رفتارها بيانگر بينش‌ها و ارزش‌هاي نبوي در عرصه خانوادگي است.»

نخستين چاپ كتاب «درسنامه اخلاق زندگي» توسط نشر دريا در شمارگان 3000 نسخه، 119 صفحه و بهاي 20000 ريال توسط مركز پخش پكتا روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط