سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷
هجری: انجمن خواسته‌های صنفی نویسندگان را دنبال کرد

محسن هجری، عضو هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در آستانه ۱۲ سالگی این انجمن گفت: انجمن نویسندگان کودک و نوجوان اکنون اصلی‌ترین پایگاه نویسندگان این حوزه در ایران است و تا حدود زیادی خواسته‌های صنفی نویسندگان را پیگیری کرده است./

هجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، افزود: نمی‌توان از کنار دستاوردهای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چون بیمه نویسندگان، تعامل با نهادهای دولتی و غیر دولتی و اجرای طرح‌های مختلف به راحتی گذشت، علاوه بر این انجمن در سال‌های اخیر تلاش کرد تا مشکلات نویسندگان با ناشران را به حداقل برساند و به عنوان نوعی میانجی عمل کند.

هجری درباره تعداد اعضای فعال انجمن نویسندگان کودک و نوجوان اظهار داشت: فکر می‌کنم تنها حدود یک پنجم اعضای انجمن فعالند و ما همواره تلاش داشته‌ام این تعداد را افزایش دهیم. عدم فعالیت مستمر بسیاری از اعضا نقصی بزرگ در چارچوب فعالیت انجمن است که باید در ادامه فعالیت‌ها با بازنگری اساسی روبه‌رو شود.

وی افزود: با این وجود انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اهداف فرهنگی و صنفی فعالیت خود را با ۹ نفر آغاز کرد و اکنون بیش از ۳۰۰ عضو دارد.

به گفته هجری انجمن نویسندگان تلاش‌های فراوانی برای معافیت مالیاتی نویسندگان انجام داد که این موضوع نیز در اوایل دهه ۸۰ به تحقق پیوست.

وی هویت بخشی به شغل نویسندگی و ایجاد یک هویت صنفی برای فعالیت فرهنگی نویسندگان را از اهداف آتی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان عنوان و از تلاش‌های اعضای این انجمن در راه شغل تلقی شدن نویسندگی تقدیر کرد.

انجمن نویسندگان تشکلی مدنی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۷۷ با هیات موسسی مرکب از ۹ نویسنده‌ حوزه کودک و نوجوان و عضویت ۱۴۸ داستان‌نویس، شاعر، مترجم، پژوهشگر، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان تاسیس شد.

این انجمن ۲۶ آذر طی مراسمی، ۱۲ سالگی خود را جشن می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها