سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۹
کاربرد آموزش معکوس در آموزش فارسی‌زبانان بررسی شد

کتاب «کاربرد آموزش معکوس در بالا رفتن هوش بین ‌فردی و کلامی_ زبانی فارسی ‌آموزان خارجی» نوشته مژگان پروائی ریک از سوی انتشارات استاد شهریار به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «کاربرد آموزش معکوس در بالا رفتن هوش بین فردی و کلامی_ زبانی فارسی آموزان خارجی» مقام شایسته تقدیر را از اولین جشنواره پایان نامه‌های برتر زبان وادبیات فارسی کسب کرده است. بر اساس مطالعه و بررسی‌هایی که در زمینه آموزش و انواع هوش انجام شده است، فرایند آموزش و دو نوع هوش بین‌فردی و هوش کلامی-زبانی می‌توانند بر کیفیت زندگی فردی و اجتماعی و نوع برقراری ارتباط افراد در جامعه تأثیر مثبت یا منفی داشته باشند.

با توجه به این مسائل و اینکه قشر فارسی‌آموزان همواره در برقراری ارتباط با زبان مقصد و استفاده کاربردی از آن در زندگی روزمره دچار مشکل هستند و همچنین تحقیقی به صورت خاص در خصوص تأثیر روش آموزش معکوس بر هوش کلامی-زبانی و هوش بین‌فردی فارسی‌آموزان انجام نشده است، مژگان پروایی تأثیر روش آموزش معکوس را که امروزه مورد استقبال بسیاری از مدرسان و فراگیران قرار گرفته است، بر میزان هوش بین‌فردی و هوش کلامی-زبانی فارسی‌آموزان سطح پیشرفته سنجیده است.

این کتاب شبه آزمایشی، به همراه گروه آزمایش و کنترل و طرح پیش‌آزمون-پس آزمون و از نظر هدف کاربردی است.

بر اساس نتایج به دست آمده از داده‌های این کتاب پژوهشی، تفاوت معناداری در هوش کلامی-زبانی و هوش بین‌فردی فارسی‌آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل (با تعدیل اثر پیش‌آزمون) مشاهده می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت، آموزش معکوس بر هوش کلامی-زبانی و هوش بین‌فردی فارسی‌آموزان تاثیر معناداری دارد.

این کتاب توسط انتشارات استاد شهریار در ۱۲۰ صفحه و با قیمت ۲۰۰ هزارتومان روانه بازار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

پربازدیدترین

تازه‌ها

پربازدیدها