دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۹
خورشيد در غرب غروب مي‌كند

صادق كرميار، نويسنده و كارگردان سينما، از نوشتن و انتشار رمان «خورشيد در غرب غروب مي‌كند» خبر داد.

كرميار به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: نوشتن رمان «خورشيد در غرب غروب مي‌كند»را در دست دارم كه در مراحل پاياني است. در اين اثر به ماجراي حمله آمريكا به عراق و موضع‌گيري‌هاي متعدد ايران در قبال اين حمله پرداختم. 

به گفته وي، وقايعي كه در كتاب اتفاق مي‌افتد مستند است ولي با پرداخت داستاني روايت مي‌شود. «خورشيد در غرب غروب مي‌كند» اثري سياسي و اجتماعي در حوزه دفاع مقدس است. اين اثر از سوي كتاب نيستان روانه بازار كتاب مي‌شود.

كرميار ادامه داد: پس از پايان يافتن اين اثر، داستاني درباره تاريخ معاصر در جنگ جهاني اول و ماجراهاي كه در سال 1914 ميلادي در ايران اتفاق افتد، را آغاز خواهم كرد.

وي افزود: تصميم دارم، دو فيلمنامه با عنوان زيارت 1 و 2 كه با محوريت امام رضا(ع) نوشته شده و كاري ديني و مذهبي محسوب مي‌شود را براي چاپ به انتشارات كتاب نيستان بسپارم.

فيلم تلويزيوني «ترانه عاشقي» به نويسندگي و كارگرداني او در مرحله مونتاژ است و به زودي آماه نمايش مي‌شود. 

صادق كرميار نخستين داستان خود را در سال 1367 در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند. در سال 1369 مجموعه داستان «فرياد در خاكستر» به زير چاپ رفت و بعد از يك سال مجموعه داستان نوجوانان به نام «انتقام در اردوگاه» منتشر شد. 

نخستين فيلمنامه سينمايي «كرميار» كه در عرصه جنگ و محاصره آبادان بود در سال 1375 به نام «كوسه‌ها» ساخته شد. «سجده بر آب» و «جان سخت» نيز از نوشته‌هاي اوست. وي در چند مجموعه تلويزيوني نيز به عنوان فيلمنامه‌نويس همكاري داشته و چند سريال هم نوشته كه برخي از آنها در دست ساخت است. 

رمان «ناميرا» آخرين اثر منتشر رشده اوست. اين اثر درباره دختر و پسري جواني است كه بين سرداران بزرگ براي حمايت از امام حسين(ع) و يزيد ترديد دارند؛ در ادامه داستان، اين دو جوان طي استدلال‌هاي مختلف به حقانيت امام حسين(ع) پي مي‌برند. اين اثر از سوي كتاب نيستان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط