شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۰
«الوحي و النبوة» در پاسخ به شبهات وحي و نبوت

ترجمه فارسي اثري ديگر از آيت‌الله جوادي آملي در پاسخگويي به شبهات حوزه وحي بر پيامبر اكرم(ص) و مقام نبوت ايشان، با عنوان «الوحي و النبوة» از سوي انتشارات موسسه اسراء منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روبط عمومي موسسه انتشاراتي اسراء، اين كتاب كه پيش از اين به قلم آيت‌الله جوادي آملي به زبان عربي تأليف و منتشر شده بود، عهده‌دار تبيين عقلاني از اعتقاد به وحي و نبوت و پاسخ‌گوي شبهات وارده بر موضوعات وحي و نبوت است. 

آيت‌الله جوادي آملي در اين كتاب به شبهاتي پاسخ مي‌دهد كه اخيراً در زمينه كلام خدا يا كلام پيامبر(ص) و اين كه آيا قرآن كلام الهي يا بشري است، مطرح شده‌اند. 

كتاب «الوحي والنبوة» ابتدا به عنوان مقدمه كتاب «موسوعه كلمات الرسول الاعظم صلي‌الله عليه و آله و سلم» به نگارش درآمده بود، اما پس از آن به صورت مستقل و در سي‌ و شش فصل و يك خاتمه به چاپ رسيد. 

مباحثي نظير «اصل نبوت»، «نبوت انسان»، «ضرورت نبوت»، «علت ضرورت نبوت از ديدگاه خداوند براي مردم»، «همگاني و هميشگي بودن نبوت»، «يكساني سنت الهي نسبت به همه نقاط عالم در مورد نبوت»، «عدم فراگيري برخي از علوم بدون نبوت»، «مقصد نهايي بعثت و هدف نهايي نبوت» و ... بخشي از عناوين اين كتاب‌اند. 

اقشاري نظير فرهيختگان حوزوي و دانشگاهي مخاطبان اين كتاب تخصصي را تشكيل مي‌دهند. اين نوشتار با نگرش فلسفي، عرفاني و قرآني به موضوع وحي، قرآن كريم و نبوت مي‌پردازد و به پرسش‌ها و شبهه‌هاي مخالفان پاسخ‌هايي را ارايه مي‌دهد. 

كتاب «الوحي و النبوة» در شمارگان 3000 نسخه، 332 صفحه، قطع وزيري، جلد نرم در بهاي 40000 ريال و جلد سخت با بهاي 46500 ريال از سوي انتشارات موسسه اسراء روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط