چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۷
راهکارهای ایجاد کسب و کار آنلاین در چاپ و نشر

اهمیت نوآوری در کسب و کار چاپخانه‌ها و لزوم توجه به پلتفرم‌های آنلاین در نشست «ایجاد کسب و کار آنلاین در چاپ و نشر» بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست «ایجاد کسب و کار آنلاین در چاپ نشر» با حضور محمدرضا فاطمی‌پور، چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت‌ماه) در سالن فناوری‌های نشر برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور جمعی از فعالان صنعت چاپ همراه بود، فاطمی‌پور با بیان اینکه ایجاد کسب و کار آنلاین در چاپ نشر نیازمند یکسری پیش‌زمینه است، گفت: در دنیای امروز که همه چیز به سمت آنلاین شدن پیش می‌رود، شما فرصت ایجاد کسب و کار اینترنتی را از دست ندهید، زیرا مردم بیشتر از هر زمان دیگری وقت خودشان را در فضای وب و اینترنت به سر می‌برند.

وی ادامه داد: باید گفت که کسب و کار اینترنتی به معنای ایجاد یک تجارت در فضای وب با کمک گرفتن از اینترنت و روش‌های دیجیتال مارکتینگ است.

فاطمی‌پور با بیان اینکه وقتی حرف از ایجاد کسب و کار اینترنتی می‌شود، مردم فکر می‌کنند که حتماً باید یک ایده جدید و متفاوت با ایده‌هایی که تا به الان وجود داشته را به وجود بیاورند، گفت: همیشه این طور نیست. در این حوزه قبل از هر چیز باید ایده‌هایی که به نظر می‌رسد از طریق فروش آن به صورت آنلاین درآمد کسب کرد را فهرست کرد.

به گفته وی، در مرحله دوم باید به دنبال این باشید که رقبای خود را به خوبی بشناسید، باید ببینید که آیا شما اولین نفری هستید که به این ایده رسیده‌اید یا رقبای دیگری هم دارید، شناسایی نقاط ضعف و مثبت رقیب نیز اهمیت دارد.

فاطمی‌پور با بیان اینکه فلسفه وجودی کسب و کارها و پیشرفت آن‌ها، مزیت رقابتی و اهداف آن‌ها اهمیت دارد، گفت: باید بدانیم اگر کسب و کاری خوب نیست کجا آن را نگه داریم و اگر خوب است چگونه آن را پیشرفت دهیم، آیا کسب و کار ما یک ابتکار و خلاقیت جدید است؟

وی بیان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که چطور در صنعت چاپ می توان یک پلتفرم آنلاین را اجرا کنیم و به اندازه بسیاری از برندها و فعالان این حوزه موفق باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها

پربازدیدترین