شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۹
دغدغه اصلي من در تئاتر، نمايش فقر و بي‌عدالتي است

هادي مرزبان، كارگردان نمايشنامه «هاملت با سالاد فصل» با بيان اينكه "دغدغه اصلي من در تئاتر نمايش فقر و بي‌عدالتي است"،‌ گفت: از آنجايي كه در تمام آثار رادي اين دو موضوع وجود دارد، نوشته‌هاي او را براي بيان حرف‌هايم انتخاب كردم.\

مرزبان به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: نمايشنامه «هاملت با سالاد فصل» دهمين اثر و نخستين نمايشي است كه بدون حضور اكبر رادي به روي صحنه آوردم. ما ربع قرن با يكديگر كار كرديم و در كنار هم بوديم اما بسيار تلخ و سخت بود كه نمايشي را بدون حضور او كار كردم.

وي ادامه داد: تصميم داشتم دهمين اثري را كه از رادي به روي صحنه مي‌برم، نمايشنامه «خانمچه و مهتابي» باشد ولي رادي علاقه داشت اثري از او را در تماشاخانه سنگلج اجرا كنم از اين رو اين نمايش كه ظرفيت اجرا در اين مكان داشت را انتخاب كردم.

مرزبان نخستين بار نمايشنامه «هاملت با سالاد فصل» را در سال 1369 به روي صحنه آورد. وي در اين باره گفت: نوشته‌هاي رادي تاريخ مصرف ندارد او براي تمام زمان‌ها مي‌نوشت اين نمايشنامه نيز با نوزده سال تغيير و با در نظر گرفتن مسايل روز اجرا مي‌شود.

وي افزود: 25 سال است با اعتقاد كار ايراني انجام مي‌دهم و آثار كه به روي صحنه آوردم فارغ از هرگونه ادا و اصول است و بو و رنگ ايراني دارد. دغدغه اصلي من در تئاتر نمايش فقر و بي‌عدالتي است و از آنجايي كه در تمام آثار رادي اين دو موضوع وجود دارد نوشته‌هاي او را براي بيان حرف‌هايم انتخاب كردم.

مرزبان افزود: بوستان و گلستان، اشعار مولانا، ديوان حافظ و قصه‌هاي قرآن سرشار از ظرفيت‌هاي نمايشي است كه به توجه و شناسايي نياز دارد.

اين نمايش درباره هويت گمشده روشنفكري است كه خودش را گم كرده و نمي‌داند بايد چكار كند. «هاملت با سالاد فصل» تا پايان آبان با حضور فرزانه كابلي، بهاره رهنما، فردوس كاوياني، رضا فياضي، بهروز بقايي و ايوب آقاخاني در تماشاخنه سنگلج به روي صحنه مي‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط