دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
اقتباس از «صد سال تنهایی» قطعی شد/ رئالیسم جادویی مارکز به‌زودی دیدنی می‌شود

شبکه نتفلیکس رسماً اعلام کرد امتیاز برگردان تصویری «صد سال تنهایی» را خریداری کرده است. به گفته مدیران نتفلیکس این سریال قرار است در یک فصل ۱۶ اپیزودی تولید شود تا بتواند کلیت داستان نول را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ شبکه نتفلیکس رسماً اعلام کرد، امتیاز برگردان تصویری «صد سال تنهایی» را خریداری کرده است. به گفته مدیران نتفلیکس این سریال قرار است در یک فصل ۱۶ اپیزودی تولید شود تا توانایی پوشش کلیت داستان را داشته باشد.

تا قبل از این، حجیم بودن نول و داستانک‌های این کتاب، مانعی برای ساخت یک نسخه سینمایی از این کتاب مشهور بود. هرچند صنعت سینما علاقه فراوانی به تولید نسخه سینمایی «صد سال تنهایی» را داشته ولی به باور هر دو گروه منتقدان سینمایی و ادبی، یک فیلم سینمایی نمی‌توانست به صورت کامل حق مطلب را در رابطه با داستان مارکز ادا کند.

منتقدان ادبی که از آثار این نویسنده سرشناس کلمبیایی با عنوان «رئالیسم جادویی» نام می‌برند، نسبت به تولید هر نسخه سینمایی یا تلویزیونی از این اثر به شدت حساس بوده‌اند. شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که رودریگو گارسیا فرزند هنرمند گابریل گارسیا مارکز در روند تولید سریال تلویزیونی «صد سال تنهایی» نقش مهمی دارد و این درام پرتنش با نظارت کامل او ساخته خواهد شد.

رودریگر گارسیا از چند سال قبل با تاسیس یک شرکت فیلمسازی، در خدمت هنرمندان خلاق قاره آمریکای لاتین بوده است. داستان کتاب مارکز در یک پروسه زمانی صد ساله، به تعریف داستان زندگی چند نسل از یک خانواده می‌پردازد و چندین داستان متفاوت را به صورتی درهم تنیده، بازگو می‌کند.

با اعلام خبر تولید سریال تلویزیونی «صد سال تنهایی»، بحث‌های زیادی بین طرفداران نویسنده درگرفته که در رابطه با توانایی نتفلیکسی‌ها در خلق یک اثر باشکوه اظهارنظر کرده‌اند. برای بسیاری این پرسش مطرح است که آیا این سریال می‌تواند ضمن وفاداری به اثر مارکز، یک نمایش جذاب و تماشایی به عموم بینندگان علاقه‌مند ارائه دهد یا نه.

همه این‌ها در حالی است که تا این لحظه، هنوز نه فیلمنامه‌نویسی برای سریال انتخاب شده و نه فیلمسازی که قرار است این سریال را کارگردانی کند.

ترکیب بازیگران نقش‌های مختلف مجموعه هم فعلاً نامشخص است و این در حالی است که دوست‌داران مارکز از مدیران نتفلیکس خواسته‌اند، آن را با حضور هنرمندان لاتینی تبار و به زبان بومی و نه زبان انگلیسی تولید کنند. با همه این‌ها، نتفلیکس خبر داده است که سریال جنجالی‌اش برای پخش استریم در اواخر سال ۲۰۲۴ آماده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها