یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
انتشار ۳ اثر بازنویسی از ادبیات کهن فارسی برای کودکان

سه اثر با محوریت بازنویسی آثار کهن فارسی با عنوان‌های «داستان‌هایی از مرزبان‌نامه»، «نثر روان و کودکانه شاهنامه» و «داستان‌هایی از مثنوی معنوی» به قلم زهرا عبدی از سوی انتشارات فانوس دانش منتشر شد.

زهرا عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار جدید خود گفت: در این آثار سعی کرده‌ام حکایت‌هایی را که برای کودکان مناسب است انتخاب کنم و با زبانی شیرین در قالب داستان بازنویسی کنم.

عبدی ضمن ابراز رضایت از عرضه سه اثر خود در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳، درباره علت نگارش این آثار بیان کرد: سال قبل، هر روز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌دیدم خیلی از بچه‌ها سراغ شاهنامه را می‌گیرند و تلاش می‌کنند غرفه‌هایی را پیدا کنند که آن آثار را منتشر می‌کنند. با چند نفر از آن‌ها صحبت کردم و دلیل علاقه‌شان را پرسیدم. بچه‌ها گفتند تماشای سریال «دیو و ماه پیشانی» باعث شده آن‌ها به شدت به خواندن شاهنامه علاقه‌مند شوند. برایم جالب بود. با خودم گفتم ای کاش شاهنامه را بازنویسی کرده بودم و الان بین این بچه‌ها پخش می‌کردم.

انتشار ۳ اثر بازنویسی از ادبیات کهن فارسی برای کودکان

او افزود: در کشور ما، بسیاری از خانواده‌ها در زمینه علاقه‌مندکردن کودکان‌شان به کتاب، خوب عمل نمی‌کنند. رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کنند. این آثار، در ۲۰۰ صفحه تمام رنگی، با قطع وزیری و جلد سخت، به بهای هر کتاب ۲۰۰ هزار تومان به کوشش انتشارات فانوس دانش منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط