یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
۷۰۰ جلد کتاب به شهرستان‌های استان ایلام اهدا شد

ایلام- معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت بیش از ۷۰۰ جلد کتاب به شهرستان‌های استان ایلام اهدا شد.

منصور محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: اهدا و توزیع کتاب به صورت مستمر از سوی اداره‌کل به ادارات و نمایندگی‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های استان، یک فعالیت و جریان فرهنگی است که به صورت تلاشی هدفمند و مستمر در طول سال اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با آغاز دهه کرامت، ۲۰۰ جلد کتاب در موضوعات مذهبی، ادبی، ایلام‌شناسی، سیاسی، علمی آموزشی، اجتماعی، روان‌شناسی و… به گروه دختران فاطمی هیئت رزمندگان اسلام و کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) کوی علوی شهرستان دره شهر اهدا شد.

محبی ادامه داد: در حاشیه جشن دهه کرامت در شهرستان ملکشاهی بیش از ۲۰۰ جلد کتاب و مجله با موضوعات دینی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و سرگرمی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به شرکت کنندگان در جشن میلاد حضرت معصومه (س) اهدا شد.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: در شهرستان آبدانان در آیین گرامیداشت مقام معلم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، قرارگاه شهید آوینی، مدیریت آموزش و پرورش و کانون بسیج هنرمندان تعداد ۳۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف به فرهنگیان اهدا شد.

مولف کتاب ۳ جلدی «عقیق و ارغوان» بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۴۱ هزار جلد کتاب به گروه‌های هدف در استان ایلام از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در میان جوامع هدف توزیع و اهدا شد که در مقایسه آماری نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ درصد رشد داشته که نشانه خوبی از میزان توسعه کمی اهدا و توزیع کتاب در سطح استان دارد.

محبی با اشاره به تنوع موضوعی کتاب‌های اهدایی تصریح کرد: این کتاب‌ها در موضوعات مذهبی، ادبیات، روان‌شناسی، آئینی، تخصصی ادبی، اعتقادی، هنری، ورزشی، سیاسی، پژوهشی، ایلام‌شناسی، جغرافیای استان ایلام، ادبیات دفاع مقدس مقاومت و پایداری، کودک و نوجوان، آثار مؤلفان و ناشران بومی، علمی، و… برای مخاطبان بزرگسال، کودک و نوجوان و دانشجویان و اولیای تربیتی و خانواده ها اهدا و توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها