یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کارگاه آموزشی «کاربرد هوش مصنوعی در صنعت کاغذ» برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی «کاربرد هوش مصنوعی در صنعت کاغذ» به همت برگزارکنندگان هفتمین نمایشگاه کاغذ و مقوا برگزار خواهد شد.

رضا امیدی، مجری هفتمین نمایشگاه کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: کارگاه آموزشی «کاربرد هوش مصنوعی در صنعت کاغذ» با هدف معرفی و اهمیت ظرفیت‌های هوش مصنوعی در تولید کاغذ و ضرورت آشنایی فعالان این حوزه با کاربردهای آن سه‌شنبه ۲۲ خرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه ویژه مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده و قرار است درباره هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت کاغذ، تعریف هوش مصنوعی و مفهوم آن، معرفی کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت کاغذ، بهینه‌سازی مواد در صنعت کاغذ با استفاده از هوش مصنوعی، توضیح الگوریتم‌های بهینه‌سازی مواد و نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بهینه‌سازی ترکیبات مواد کاغذ صحبت شود.

امیدی با اشاره به دیگر مباحث این کارگاه، گفت: مزایا و اثرات مثبت بهینه‌سازی مواد بر صنعت کاغذ، کنترل کیفیت کاغذ با استفاده از هوش مصنوعی، نحوه استفاده از الگوریتم‌ها و شبکه‌های عصبی در کنترل کیفیت کاغذ، تشخیص و ردیابی نواحی معیوب کاغذ با استفاده از هوش مصنوعی، ارتباط کنترل کیفیت با بهبود عملکرد و کاهش هدررفت و پیش‌بینی نیازهای بازار با استفاده از هوش مصنوعی برخی دیگر از مباحث این کارگاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تحلیل داده‌های بازار و پیش‌بینی نیازهای آینده را می‌توان از دیگر مباحث این کارگاه معرفی کرد، ادامه داد: استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در پیش‌بینی تقاضا و برنامه‌ریزی تولید، مزایا و اثرات مثبت پیش‌بینی نیازهای بازار بر صنعت کاغذ، بهبود فرآیندهای تولید کاغذ با هوش مصنوعی، استفاده از روش‌های یادگیری ماشینی در بهبود عملکرد ماشین‌آلات تولید، کاهش خطاها و افزایش بهره‌وری با استفاده از هوش مصنوعی و نمونه‌های موفقیت‌آمیز از بهبود فرآیندهای تولید با هوش مصنوعی در صنعت کاغذ نیز از جمله مباحثی است که در کارگاه ارائه می‌شود.

به‌گفته امیدی، در پایان این کارگاه، زمانی برای پاسخ به سؤالات شرکت‌کنندگان و بحث درباره مباحث مطرح شده در کارگاه اختصاص داده شده است.

به گزارش ایبنا؛ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا ۹ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها