شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
زرتشتیان ایران برای شهیدجمهور آیین پُرسه برگزار کردند

آیین پُرسه به مناسبت شهادت رییس جمهور، سید ابراهیم رئیسی و همراهانش از سوی انجمن موبدان و انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا آیین پرسه شهید جمهور و همراهانش جمعه ۴ خردادماه ۱۴۰۳ از سوی انجمن موبدان، انجمن زرتشتیان تهران و دیگر نهادهای هازمان زرتشتی تهران برگزار شد. پس از سرایش اوستا و آرزوی آمرزش برای درگذشتگان، موبد پدرام سروش‌پور، هموند انجمن موبدان در سخنانش از این رویداد ناگوار یاد کرد و پیام انجمن موبدان را برای حاضران خواند. در این پیام آمرزش روان درگذشتگان از اهورامزدا درخواست شده بود.

هیات‌های مدیره و مسوولان نهادهای زرتشتی تهران نیز در پیام‌های جداگانه خویش، این رویداد را آرامش‌باد گفتند و برای خانواده‌های درگذشتگان و مردم ایران شکیبایی خواستار شدند.

اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی نیز پس از آرامش‌باد، در پیوند با این رویداد ناگوار سخن گفت.

رئیس‌جمهور ایران یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت، برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و بالگرد حامل او در مسیر بازگشت به تبریز در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در پی این حادثه، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها