چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
مشهدالرضا (ع) آماده میزبانی از خادم‌الرضا (ع)

خراسان‌رضوی- مشهدالرضا (ع) آماده میزبانی از خادم‌الرضا (ع) شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهانش شده است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): در حالی که چند ساعتی بیشتر به حضور پیکر شهیدان خدمت در مشهد مقدس باقی نمانده است، سراسر این شهر به ویژه حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از شهید سید ابراهیم رئیسی و سایر شهیدان حادثه سقوط بالگرد شده است. فضاسازی شهری و تصاویر شهدای خدمت در جای جای این شهر خودنمایی می‌کند. فضای شهر منتظر حضور شهدا و برگزاری مراسم باشکوه تشییع شهداست. پیش بینی شده است که از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی شهدا توسط مردم تشییع شود. این مسیر حدود ۸ کیلومتر است. فرمانداری اعلام کرده است که مراسمی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار نمی شود و مردم به این محل مراجعه نداشته باشند.

محدودیت‌های تردد در حرم مطهر

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این خصوص گفت: برای برگزاری مراسم تشییع، بدرقه و خاکسپاری پیکر خادم الرضا (ع) ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی در حرم مطهر رضوی محدودیت‎هایی لحاظ شده است تا این مراسم با شکوه و نظم هرچه تمام‌تر برگزار شود.

مصطفی فیضی ادامه داد: خادمان آستان قدس رضوی سعی خواهند کرد در زمان مناسب با حضور پرشور مردم در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی و در امنیت و آرامش، ضمن وداع، پیکر مطهر ایشان تشییع و در کنار مضجع شریف حضرت رضا (ع) به خاک سپرده شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: برای برگزاری هر چه بهتر و مناسب تر مراسمی در خور شان خادم‌الرضا (ع) بخش‌هایی از رواق ها و صحن های حرم مطهر برای ساعاتی خالی از زائر خواهد شد.

وی ادامه داد: از تمامی زائران و مجاوران خواستاریم در برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

آماده‌باش کامل نیروهای حرم رضوی

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی هم از آمادگی کامل و تقویت چند برابری تعداد نیروهای فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی با توجه به پیش‌بینی حجم فزاینده جمعیت مردمی برای شرکت در برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید کشورمان در این آستان مقدس خبر داد.

مهدی سلطانی‌فر با اظهار کرد: در این راستا علاوه بر افزایش تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی، چندین بیمارستان سیار در اطراف این بارگاه ملکوتی مستقر و فعال خواهد بود. همچنین بالغ بر ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در اماکن متبرکه رضوی مستقر و آماده‌باش است.

وی با اشاره به حضور بالغ بر هزار نیروی فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران اورژانسی در این مراسم تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی نیز همچون دیگر ایام سال از طریق تماس با شماره داخلی ۲۴۲۴ و شماره عمومی ۳۲۰۰۲۴۲۴، آماده ارائه خدمات به بیماران اورژانسی در این آستان مقدس است.

آماده‌باش ۱۰ هزار خادم بارگاه منور رضوی

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی هم در این خصوص گفت: ۱۰ هزار نفر از خدام بارگاه منور رضوی برای استقبال از پیکر مطهر رئیس جمهور شهید و وداع با ایشان در حرم مطهر رضوی، در آماده باش کامل هستند.

امین بهنام با بیان اینکه سوم خردادماه، پیکر مطهر حجت‌الاسلام شهید رئیسی، حوالی ساعت ۳ عصر از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم امام رضا (ع) تشییع می‌شود، افزود: مراسم وداع و عزاداری با پیکر مطهر ایشان در صحن مقدس پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: مراسم خطبه نیز در صحن مقدس آزادی با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار می‌شود و پس از آن مراسم تدفین پیکر مطهر ایشان در. حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اضافه کرد: به دلیل ازدحام جمعیت از تمامی عزیزان و شرکت کنندگان در این مراسم، درخواست می‌شود به راهنمایی و تذکرات خدمه بارگاه منور رضوی توجه کنند و ضمن حفظ رعایت ایمنی خود و همراهان، مراقب سالمندان و کودکان نیز باشند.

آغاز محدودیت ترافیکی از ساعت ۱۲ امشب در مشهد

فرماندار مشهد هم در این خصوص گفت: پنجشنبه ساعت ۱۴ مراسم تشیع ریاست جمهور همراه با ۶تن از همراهان‌شان در خیابان امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

محسن داوریادامه داد: مححدودیت ترافیک از ساعت ۱۲ شب امشب در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی اعمال می‌شود.

داروی گفت: ون‌ها در خیابان‌های امام خمینی، آخوند خراسانی، کوشش، میدان شهدا، پنج‌راه و خیابان نوبت جای‌گذاری شده که مردم را به خیابان امام‌رضا منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: از همشهریان درخواست داریم در هیچ صورت با ماشین‌های شخصی خود حرکت نکند و همچنین خودروهای از بزرگراه کلانتری عبور و مرور نکنند و در فرودگاه هیچ استقبالی از پیکرهای مطهر نداریم.

اعمال محدودیت سرویس‌دهی در مترو مشهد

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری شهرداری مشهد هم در این خصوص گفت: بنابر تصمیمات گرفته شده در جلسه ستاد هماهنگی تشییع پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی با حضور فرماندار و شهردار مشهد برگزار و مقرر شد تا محدودیت‌هایی در دو ایستگاه اعمال شود.

بهرام نکاحی ادامه داد: بر همین اساس در ساعت پیک حضور جمعیت در میدان بسیج و برای حفظ ایمنی مردم سرویس‌دهی خط یک مترو در این ایستگاه به صورت موقت متوقف خواهد شد. همچنین در ساعت پیک جمعیت در ایستگاه شریعتی نیز سرویس‌دهی این ایستگاه در خط دو متوقف و تنها سرویس دهی در خط یک ادامه خواهد یافت.

وی گفت: بر این اساس پس از اعلام مرکز کنترل مبنی بر ازدحام جمعیت این دو ایستگاه تا پایان مراسم غیرفعال و مسافران باید در ایستگاه های قبل یا بعد شریعتی و بسیج از واگن‌ها پیاده یا سوار شوند.

تعطیلی تمامی بانک‌ها و ادارات در مشهد

به منظور بهره گیری آحاد مردم عزیز از فیض حضور شهدا، پنجشنبه سوم خرداد کلیه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مشهد و استان خراسان رضوی تعطیل خواهند بود و صرفاً دستگاه‌های امدادی، خدماتی و مجموعه های خدمت رسان به شرکت کنندگان در مراسم، به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

براساس دستور استانداری مبنی بر تعطیلی ادارات، بانک‌های مشهد نیز تعطیل خواهند بود و فقط شعب منتخب هر بانک با اعلام قبلی دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها