چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
نشست محفل ادبی «آفتاب» با محوریت شهدای خدمت برگزار شد

هرمزگان - دبیر محفل ادبی«آفتاب» بندرعباس گفت: نشست محفل ادبی«آفتاب» با محوریت شهدای خدمت برگزار شد.

امیر حسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برگزاری نشست محفل ادبی «آفتاب» در قرار هفتگی با کودکان و نوجوانان بندرعباسی با محوریت شهدای خدمت خبر داد.

این شاعر و ناشر هرمزگانی گفت: در ابتدای جلسه با توجه به اینکه فضای کلی جامعه، متاثر از شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهانش در عرصه خدمت و خدمتگزاری بود، با کودکان و نوجوانان حاضر در نشست در مورد زندگی و مرگ و همچنین کتاب‌هایی در این زمینه صحبت کردم.

این کنشگر فعال حوزه کودک بیان داشت: کودکان به خوبی می‌توانند معنای زندگی پر معنا و مرگ را درک کنند اما نگاه و زاویه دید خود را به این دو مفهوم پر اهمیت حیات بشری دارند.

وی افزود: ما پیش از این در خلال یکی از رویدادهایمان به مساله مرگ و زندگی اشاره داشتیم و به همراه کودکان در این مورد گفت‌وگو کردیم که همزمانی این جلسه محفل ادبی «آفتاب» با این حادثه بزرگ ملی، سبب شد تا دوباره نگاهی به این مقوله انداخته شود.

والا ادامه داد: در بخش دیگری از این جلسه، به تفاوت‌های داستان و قصه پرداخته شد و مفاهیمی چون شخصیت پردازی، گره افکنی، اوج داستان و… بیان شد.

به گزارش ایبنا، در پایان این محفل ادبی، اعضای کودک و نوجوان از میز یادبودی که در کتابخانه سیداحمد خمینی به مناسبت شهادت خادم الرضا سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای خدمت تدارک دیده شده بود، بازدید کردند و فاتحه خواندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها