چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
شهید رئیسی شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها را قرارگاه‌های فرهنگی ‌می‌دانست

همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها را قرارگاه‌های فرهنگی استان‌ها می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مسعود ویژه در جمع خبرنگاران شهید دکتر رئیسی را رئیس جمهوری آشنا و مسلط به مقوله فرهنگ نام برد و با ذکر خاطره‌ای افزود: روز چهاردهم آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ در همایش کشوری که با حضور استانداران، ائمه جمعه و مدیران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور به صورت برخط با موضوع شورای فرهنگ عمومی برگزار شد شهید عزیز حضرت آیت‌الله رئیسی با نگاه ویژه‌ای که به موضوع فرهنگ داشت، او گفت که شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها قرارگاه‌های فرهنگی استان‌ها هستند و بعد از طرح مباحث کلیدی و راهگشا در جلسه باعث شد سطح جلسات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و از جمله استان همدان رشد فزاینده‌ای را تجربه کند و پیشتیبانی و نگاه ایشان در سطح کشور باعث رشد و ارتقای سطح کیفی در حوزه فرهنگ شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اقدامات دولت سیزدهم را در حوزه فرهنگ جهادی دانست و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در کنار اولویت‌هایی که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، بین‌الملل و سایر حوزه‌های مهم کشوری اتفاق افتاد، حوزه فرهنگ هم در دستور کار دولت مردمی قرار گرفت و اتفاقات خوبی اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ نخستین اقدام، انتخاب دکتر اسماعیلی برای سکانداری وزارت فرهنگ بود که اتفاق بسیار مبارکی رقم خورد و خیر و برکات زیادی به دنبال داشت چراکه ایشان فردی شایسته، دغدغه مند، مردمی و مسلط به امور بود.

ویژه با اشاره به ناهنجاری‌های فرهنگی حاکم در کشور گفت: متأسفانه در سطح کشور در حوزه فرهنگ شاهد ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم که ریشه‌ای چندین دهه دارد و متأسفانه با تغییر سلایق و ذائقه‌های فرهنگی و هنری مردم که با پشتیبانی رسانه‌های غربی صورت گرفته بود در سال‌های اخیر هویدا شد.

وی اضافه کرد: اگرچه برخی از این ناهنجاری‌های فرهنگی متأثر از حوزه‌های اقتصادی و سیاسی بود که با دوسه سال کار و اقدام جهادی وضعیت بهتر می‌شود اما اصلاح نمی‌شود چراکه برخی از این مشکلات متأثر از مشکلات اقتصادی و سیاسی است که باید در راستای همدیگر اصلاح شوند.

ویژه اقدامات و رویکردهای دولت مردمی سیزدهم را جهادی و اصولی دانست و افزود: اولین قدم دولت مردمی دولت شهید آیت الله رئیسی به مقوله فرهنگ ارتقای سطح نگاه مردم و سایر دستگاه‌های دولتی به دستگاه‌های فرهنگی بود که با جریان سازی فرهنگی توسط وزارت فرهنگ صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به اقتصاد فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: اقتصاد فرهنگ و معیشت اهالی فرهنگ و هنر در سطح کشور و استان رقم خورد که می‌توان به پرداخت وام‌های با کارمزد چهار درصد اشاره کرد.

وی همچنین به برخی از اقدامات جهادی دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: برخی از اقدامات برای اولین بار در تاریخ فرهنگی کشور رقم خورد مانند تدوین اسناد مبنایی فرهنگی کشور که می‌توان به تدوین سند موسیقی اشاره کرد، چرا که در دولت‌های سابق برای رشته موسیقی سلیقه‌ای عمل می‌شد اما در دولت سیزدهم فعالیت‌های موسیقی در چهارچوب اعتقادی و برمبنای انقلاب شکل گرفت.

ویژه در ادامه گفت: دولت مردمی به ریاست شهید دکتر رئیسی علاوه بر اینکه در عرصه تعاملات فرهنگی در سطح بین‌الملل خوش درخشید در حوزه مسائل عمرانی و زیرساختی پروژه های عمرانی فرهنگی کشور که برخی از آنها سالیان سال نیمه کاره رها شده بودند نیز با اقدامات جهادی بیشتر مشکلات را حل کرد به طوری که در سفرهای رئیس محترم جمهور شهید رئیسی رقم خورد و پیگیری هایی که از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد به سرانجام رسیدند که شاهد بهره برداری از آنها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان به مشکلاتی که گریبانگیر دولت سیزدهم بود هم اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته با نگاه سطحی که به موضوعات فرهنگی بود و عملکردهای نامناسبی که در ایام کرونا رقم خورد دست دولت سیزدهم را خالی کرد اما با توکل به خداوند متعال و پیگیری‌های رئیس جمهور کارها پیش رفت و شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها