جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
ثبات در بازار کاغذ و مقوا از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم بود

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزهم، ایجاد ثبات در بازار کاغذ و مقوا، طی دو سال گذشته بود.

حسن میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هئیت همراه با اشاره به اقدامات موثر دولت برای خودکفائی کشور در تولید کاغذ، عنوان کرد: دولت سیزدهم با فعالان حوزه کاغذ در بخش تولید و واردات، تعاملات خوب و مثمرثمری داشت، این دولت یکی از دولت‌هایی بود که در طول سه سال عمر خود اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات این بود که طی دو سال گذشته در بازار کاغذ و مقوا ثبات را برقرار کرد، کابینه دولت به‌خصوص در وزارت صمت، طی این سال‌ها با هدایت و راهبری آیت‌الله رئیسی به خوبی حرکت کرد و با همراهی‌های معاون وزیر صمت این مسیر به خوبی پیش رفت.

میرباقری با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز نیز در این مسیر برای فعالان صنعت به‌ویژه در حوزه کاغذ، راهگشا بود، ادامه داد: در این سال‌ها شاهد کوتاه شدن دست کسانی بودیم که به دنبال استفاده از رانت دولتی بودند و به اصطلاح خراب کردن بازار بودند؛ شاهد بودیم که دولت در این مسیر موفق بود و کاری انجام شد که به نفع کل جامعه بود.

به‌گفته رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، دولت با زنجیره سلولزی تعامل خوبی داشت، تجربه دولت سیزدهم نشان داد که با تعامل بین بخش خصوصی و دولت می‌توان بازار را کنترل کرد و معتقدم اکنون که ایشان شهید شدند، ضروری است راه ایشان مثل سابق ادامه داشته باشد.

میرباقری با بیان اینکه روند ثبت سفارش در حوزه کاغذ و مقو از یک‌ماه و اختصاص ارز از سه ماه پیش پیش تاکنون متوقف شده است، گفت: دولت طی سه سال اخیر در حوزه‌های مختلف عملکرد خوبی داشته اما اگر روند ثبت سفارش همچنان بسته باشد، بازار کاغذ و مقوا با کمبود جدی کالا روبه‌رو خواهد شد و ضروری است که هرچه زودتر اقدام مناسبی در این زمینه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها