شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
کتابخانه سیار پارسیان رسما افتتاح می‌شود

هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: کتابخانه سیار پارسیان رسما افتتاح می‌شود.

پروین پشت‌کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از راه‌اندازی یک واحد کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان و افتتاح آن در هفته جاری خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان هرمزگان گفت: با پیگیری کانون پرورش فکری کانون هرمزگان و همکاری آموزش و پرورش و مسئولان شهرستان پارسیان به منظور بهره‌مندی کودکان و نوجوانان این شهرستان به خدمات کانون پرورش فکری، کتابخانه سیار کانون در این شهرستان در حال راه اندازی است.

پشت‌کوهی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در بین کودکان و نوجوانان استان و راه اندازی کتابخانه سیار کانون در مناطق کم برخوردار، بیان کرد: استان هرمزگان دارای ۱۶ مرکز ثابت است و تلاش کانون استان در این است که بتواند خدمات کانون پرورش فکری را در مناطقی که فاقد مرکز ثابت هستند را به دست کودکان و نوجوانان برساند در همین راستا با راه اندازی کتابخانه‌های سیار کانون در مناطق فاقد مرکز ثابت می‌توان دسترسی کودکان و نوجوانان این مناطق را به کتابخانه و فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون امکان‌پذیر کرد.

وی همچنین افزود: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و ارائه فعالیت‌های فرهنگی در نقاط محروم و روستاهای دور از مرکز کانون پرورش فکری، این کتابخانه با مدیریت آسیه غلام حضرت حجت به عنوان مربی فرهنگی با آماده سازی و فضاسازی مناسب در حال ثبت انجام فعالیت‌ها، عضویت و امانت کتاب است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: این کتابخانه از ابتدای سال جاری به صورت غیر رسمی، کار خود را آغاز کرده و تاکنون ۲ هزار و ۵۲۷ جلد کتاب در این کتابخانه ثبت شده و دارای ۲۰۳ عضو است که بزودی نیز شاهد افتتاح رسمی آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این مرکز سیار تاکنون برنامه‌های متعدد فرهنگی، هنری و آموزشی را در غربی‌ترین شهرستان هرمزگان برگزار کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با اشاره به برخی از این فعالیت‌ها، اظهار کرد: برگزاری کارگاه قصه گویی، دوره فن بیان ویژه کودک و نوجوان، نمایش تئاتر عروسکی در هفته ملی خلیج فارس و قدردانی از مسئولان و معلمان آموزش و پرورش در هفته معلم جزو فعالیت‌های اخیر این مرکز سیار بوده است.

پشت‌کوهی گفت: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ اهمیت فراوانی دارد، امید است با ادامه این روند فعالیت‌های فرهنگی افزایش یابد و در راستای توسعه همه‌جانبه جامعه گام مؤثری برداشته شود.

به گزارش ایبنا، شهرستان پارسیان در ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد و دارای ۱۸ مدرسه ابتدایی، ۸ مدرسه متوسطه اول و ۱۰ مدرسه متوسطه دوم است و ۵ هزار و ۵۲۱ نفر جمعیت دانش آموزی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها