پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
خروجی هوش مصنوعی نمی‌تواند نهایی باشد

طراح مجموعه کتاب‌های نمایشنامه شکسپیر انتشارات سروش، گفت: به نظر من هوش مصنوعی آن چیزی را که ما از آن می‌خواهیم به درستی ارائه نمی‌دهد.

جعفر اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به اینکه حدود ۳۰ سال در صنعت چاپ تجربه کاری دارد و حدود ۸ سال است که به‌طور تخصصی درحال طراحی روی جلد کتاب است؛ درباره اینکه آیا در طراحی جلد از هوش مصنوعی استفاده می‌کند یا خیر بیان کرد: خیر من در طراحی جلدهایم از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنم اما بعضی از همکارانم استفاده می‌کنند. احتمالاً آن‌ها هم از هوش مصنوعی و ایده‌هایی که می‌دهد، الهام می‌گیرند.

وی به عنوان طراح کتاب‌های انتشارات سروش در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در طراحی‌هایش اعلام کرد: به نظر من هوش مصنوعی آن چیزی را که ما از آن می‌خواهیم به درستی ارائه نمی‌دهد. هر موضوعی به هوش مصنوعی بدهید یک طرح با حالت مصنوعی به شما می‌دهد که از نظر من زیبا نیست یا حداقل برای من جذاب نیست. من طرح‌هایی را با هوش مصنوعی تست زده‌ام. شما چند موضوع را به آن می‌دهید اما در ترکیب خروجی یک طرح مصنوعی و وحشتناک تخیلی است. به هر صورت طرحی که هوش مصنوعی می‌دهد برای من جذاب نیست. من چون کار طراحان ناشران خارجی را هم رصد می‌کنم و گاهی از آن‌ها ایده می‌گیرم فکر نمی‌کنم آنها از هوش مصنوعی برای طراحی جلدهایشان خیلی استفاده کنند و آن‌چنان تأثیری روی کار طراحی‌شان نگذاشته است.

وی درباره طراحی جلد مجموعه نمایشنامه‌های شکسپیر که به تازگی و برای نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران توسط انتشارات سروش منتشر شده، گفت: من این طرح‌ها را از روی کتاب‌های مشابه خارجی ایده گرفته‌ام. طرح کلی روی جلد و ظاهر اصلی اثر متعلق به ما است. یک سری افکت و طرح جدید به طرح کلی کتاب خارجی اضافه شده‌ است. ما خلاصه کتاب را خوانده‌ایم و با اطلاع از مضمون آن طرح روی جلد را طراحی کرده‌ایم.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها