پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
کتب‌ ادبی ایران بهترین مرجع برای آشنایی کودکان با هویت ملی خود است

مدیر انتشارات «الینا» گفت: «قصه‌های هزار و یک شب» و «شاهنامه» از جمله کتاب‌هایی هستند که می‌توانند جایگزین داستان‌های خارجی برای شکل‌گیری شخصیت و هویت ملی کودکان شوند.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به حضور انتشارات الینا در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران از استان قم اظهار کرد: انتشارات الینا با بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب و ۳۰ عنوان جدید در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافت.

وی افزود: از جمله عناوین پرفروش این انتشارات می‌توان به کتاب معروف «قصه‌های هزار و یک شب» و «شاهنامه» اشاره کرد.

مدیر انتشارات الینا با بیان اینکه کتاب‌های ادبی ایران بهترین کتاب‌ها برای آشنایی کودکان با هویت ملی خود است، تصریح کرد: «قصه‌های هزار و یک شب» و «شاهنامه» از جمله کتاب‌هایی هستند که به تمام خانواده‌های ایرانی پیشنهاد می‌شود؛ از نگاه من به عنوان یک ناشر خواندن داستان‌های ایرانی به جای رمان‌های خارجی برای کودکان در شکل‌گیری شخصیت آنان نقش به سزایی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه عمده کتاب‌های معروف جامعه کتاب‌ها و رمان‌های خارجی و یا روانشناسی زرد هستند که به علت تاثیرات فضای مجازی و یا تبلیغات برخی از انتشارات در میان جامعه بیشتر شناخته شده است.

حسینی با اشاره به برخی از نویسندگان غربی فعال در حوزه روانشناسی زرد شناخته شده در کشور گفت: کتاب‌هایی از برخی از نویسندگان غرب در بخش روانشناسی در کشور معروف شده است که خود نویسنده نتوانسته زندگی خود را نجات دهد و تجربه‌های شکست‌های پی در پی در زندگی شخصی خود دارد، اما این عناوین همچنان از پرفروش‌ترین‌های کشور است که این جای تفکر دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت آثار این نشر به سالن شبستان، راهرو ۶، غرفه ۱۲۸.۱ واقع در مصلی امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها