سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ مصرف کاغذ سنگی

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از کاغذ سنگی در جامعه و اهالی نشر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی سلاجقه سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) در دیدار با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به رویکردهای مناسب‌تری که امسال اتخاذ شده، نمایشگاه جاذبه‌های بیشتری پیدا کرده است، نمایشگاه کتاب جایی است که باید حداکثر جاذبه را ایجاد کنیم.

وی با بیان مزایای کاغذ سنگی نسبت به کاغذ معمولی گفت: باید تلاش کنیم این‌گونه کاغذها، جایگزین منابع سلولزی در کشور شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه کاشت درختان سریع‌الرشد منابع آبی مناسب، می‌طلبد افزود: می‌توان از ظرفیت مناسب کاغذ سنگی برای تولید کاغذ در کشور به خوبی استفاده کرد.

سلاجقه مقاومت در برابر رطوبت را از مهم‌ترین ویژگی این کاغذ عنوان کرد و گفت: تولید و مصرف این کاغذ به لحاظ جلوگیری از قطع درختان و استفاده نکردن از آب می‌تواند اثرات مهمی در حفظ محیط‌زیست داشته باشد.

تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ مصرف کاغذ سنگی

احمدوند در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: ۵۰ هزار عنوان کتاب خارجی با حضور ۱۰۰ ناشر در این دوره از نمایشگاه عرضه شده است.

وی همچنین به دیدار خود با برخی از تولیدکنندگان کاغذ سنگی اشاره کرد و افزود: با تغییر در شیوه تولید این‌گونه کاغذ شاهد کاهش وزن و کاهش قیمت و افزایش کیفیت این نوع کاغذ در بازار هستیم.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: لازم است فرهنگ استفاده از کاغذ سنگی که قطعاً یکی از راه‌های حفظ محیط زیست است در بدنه نشر و جامعه توسعه پیدا کند و نهادینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها