دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
رونمایی از ۶ اثر جدید مصطفی رحماندوست در نمایشگاه کتاب

مصطفی رحماندوست با اشاره به رونمایی از اثر جدیدش گفت: این مجموعه ۱۰ جلدی هم کتاب است و هم بازی و پیرامون ۱۰ مهارتی است که سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کرده بچه‌ها آن مهارت را فرا بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا آیین رونمایی ۶ جلد از کتاب‌های «مجموعه قصه‌های مهارت‌های زندگی» اثر مصطفی رحماندوست با حضور این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، یکشنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در غرفه انتشارات پیام دوستی برگزار شد.

سمیه عظیمی، مدیر انتشارات پیام دوستی در مراسم رونمایی ۶ جلد از مجموعه ۱۰ جلدی «مجموعه قصه‌های مهارت‌های زندگی» اثر مصطفی رحماندوست، گفت: از آنجایی که انتشارات پیام دوستی، همانند نامش پیام‌آورنده دوستی برای کودکان است، مجموعه ۱۰ جلدی «مجموعه قصه‌های مهارت‌های زندگی» را به صورت کتاب عروسکی با هدف دوستی بچه‌ها با کتاب‌ها تولید کرده است. مصطفی رحماندوست نیز بر اساس توانایی‌های فوق العاده خود در این کتاب‌ها این ۱۰ مهارت را به زبانی ساده، شیوا و آهنگین به کودکان آموزش داده است.

انتشارات پیام دوستی از سال ۱۳۸۹ در حوزه بزرگسال مشغول به فعالیت بوده و از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در حوزه کودک شروع کرده است. مجموعه ۱۰ جلدی «مهارت‌های زندگی» اثر مصطفی رحماندوست با تصویرگری حدیثه قربان اولین مجموعه منتشرشده در این انتشارات است.


همچنین مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و مؤلف این مجموعه‌کتاب‌ها در معرفیِ «مجموعه قصه‌های مهارت‌های زندگی» به خبرنگار ایبنا گفت: این کتاب‌ها ۱۰ جلد است پیرامون ۱۰ مهارتی که سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کرده است بچه‌ها آن مهارت را فرا بگیرند. من سعی کردم برای هر یک از این مهارت‌ها، قصه‌ای که مقداری آهنگین باشد، بسازم. انتشارات پیام دوستی بر اساس یک انتخاب درست برای طراحی این مجموعه از شخصیت اصلی هر جلد این مجموعه که یک حیوان متفاوت با کتاب دیگر است، سَردیس عروسکی طراحی و در میان صفحات کتاب قرار داده است که هنگام خواندن این کتاب‌ها برای بچه‌ها، با استفاده از یک عروسک‌گردانی ساده، اتفاق جدیدی برای کودک صورت بگیرد و او را به شنیدن قصه مشتاق‌تر کند.

او افزود: مسئله‌ای که در تولید این مجموعه‌کتاب‌ها حائز اهمیت است، این است که این مجموعه‌کتاب نوعی از بازی و کتاب‌بازی‌ها است. اخیراً در مقاله‌ای درباره این خوانده‌ام که در ۱۰ سال آینده گردش مالی کتاب‌بازی ۱۱ برابر گردش مالی امروز کتاب می‌شود. این مقاله براساس داده‌های کشورهای خارجی به این مقوله در سراسر دنیا اشاره داشته. با توجه به این داده‌ها، داشتن این سردیس‌های عروسکی میان کتاب‌ها نیز مقدمه‌ای از کتاب‌بازی است و ما سعی کردیم به سمت جامعه مطالعاتی برویم که ارزش آن بیش از کتاب است؛ زیرا این مجموعه ۱۰ جلدی هم کتاب است و هم بازی.

عناوین کتاب‌هایی که در این مراسم رونمایی شد عبارت‌اند از: «کلاغ گرسنه و پنیر / پنیر کجاست تو دست شیر» اشاره به مهارت رویایی با استرس‌ها، «میمون شیطون و بلا / گیر افتاده تو شاخه‌ها» اشاره به مهارت خودآگاهی، «سگم، سگ نگهبان / آرام بخواب قوقولی جان» اشاره به مهارت حل مسئله، «خرطوم و پا و دستم / فیل قشنگی هستم» اشاره به مهارت ارتباط مؤثر، «روباه حیله‌گر منم / باهوشم و گول می‌زنم» اشاره به مهارت تفکر نقادانه و «آهو کجاست؟ اسیره / وای! نکنه بمیره» اشاره به مهارت تفکر خلاق.

همچنین عناوین کتاب‌هایی که به زودی به این مجموعه اضافه خواهند شد و آن را تکمیل می‌کنند عبارت‌اند از:

«خرسه کجاست؟ تو غاره منتظر بهاره»، «بزی‌بزی جان یادت نره / خونه‌ی خاله از این وره»، «پیشی خانم دنبال جا می‌گرده / دنبال یک ظرف غذا می‌گرده» و «قوقولی، خروس هار شده / صبح شده بیدار شده».

به گزارش ایبنا،  نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط