دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
«قصه‌های کاویان» وارد بازار کتاب شد

هرمزگان - دومین کتاب کودک هرمزگانی، با عنوان «قصه‌های کاویان» وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، «قصه‌های کاویان» دومین اثر کاویان میرحسینی کودک ۱۰ ساله بندرعباسی مشتمل بر ۱۱ قصه کوتاه با تصویرگری معصومه پالیز مادر کاویان، چاپ و منتشر شد.

کتاب اول کاویان «قصه های الفبای دانایی» بود که بر اساس حروف الفبای فارسی نوشته شده است.

بخشی از داستان «روز سیزدهم» از کتاب «قصه‌های کاویان» آمده است: در جنگلِ همیشه سبز، همه حیوانات مثل هر روز خوشحال و شاد، روز خود را شروع کرده بودند. فقط رابی خرگوشه، بی‌حوصله پشت پنجره نشسته بود و آه می‌کشید. می‌دانید چرا؟! امروز دقیقاً دوازده روز می‌شد که رابی خرگوشه در مزرعه کوچکش، بذر هویج کاشته بود. او می‌خواست بزرگترین هویج جنگل را پرورش دهد تا در مسابقه کشاورز برتر اوّل شود اما در این دوازده روز حتی یک قطره باران هم نباریده بود و هر روز خورشید خانم، گرم‌تر از روز قبل به جنگل لبخند می‌زد. نزدیکِ ظهر، رابی تلویزیون را روشن کرد. تلویزیون یک برنامه درباره حیوانات صحرایی نشان می‌داد. رابی ترسید و با خودش گفت: «اگر باران نبارد، جنگل ما تبدیل به یک صحرای بی‌آب و علف می‌شود! نه، من نمی‌گذارم اینطور شود. ابرها را خبر می‌کنم. باران را صدا می‌زنم تا جنگلِ ما همیشه سبز بماند.»

به گزارش ایبنا، «قصه‌های کاویان» در ۹۴ صفحه در قطع رقعی به قلم کاویان میرحسینی، مشتمل بر ۱۱ قصه کوتاه است و اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای نخستین‌بار توسط نشر سومیتا بندرعباس چاپ و منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها