یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
۵ تا کتاب ۵۰ هزار تومان!

غرفه‌دار روی کارتن کوچکی با ماژیک نوشته بود ۵ تا کتاب ۵۰ هزار تومان و فریاد سر می‌داد: یکی بخر، دوتا ببر... .

سرویس کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - فاطمه خداوردی: سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مصادف شد با جمعه‌ای شلوغ و پرشور برای کتاب‌ها و کتاب‌دوست‌ها.

این تب‌وتاب خرید و شور و هیجان نمایشگاه، در برخی از غرفه‌ها بیشتر بود؛ غرفه‌هایی که از نیروهای نوجوان و کتابخوان برای معرفی و عرضه کتاب‌هایشان استفاده می‌کردند نوجوانان بیشتری را به غرفه خود جذب می‌کردند. گویی نوجوانان کتابخوان ایرانی تشنه دانستن محتوای کتاب‌ها و گفت‌وگو با کسی بودند که بر محتوای کتاب‌ها تسلط داشته باشد.

سالن شمالی کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران در سومین‌روز برگزاری این رویداد بزرگ، با قصه‌ها و نمایش‌ها مخاطبان کودک و نوجوان خود را به کتاب‌ها نزدیک‌تر کرده بود و در سالن جنوبی نقاشی و دست‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان روی دیوار غرفه انتشارات طوطی نشان از نویسندگان و تصویرگران آینده می‌داد. در کنار زیبایی‌های خلق اثر کودکان و دیدن نوجوانان کتابخوان دیدن اتفاقی عجیب در سالن جنوبی کودک و نوجوان نمایشگاه میخکوبم کرد.

در میان ناشران باسابقه و فعال کودک و نوجوان، صدای غرفه‌ای بر فضا طنین‌انداز شده بود که خبر از فروش کتاب به مثابه یک کالای مصرفی و بی‌محتوا می‌داد. غرفه‌دار روی کارتن کوچکی با ماژیک نوشته بود ۵ تا کتاب ۵۰ هزار تومان و فریاد سر می‌داد: یکی بخر، دوتا ببر....

با خود زمزمه کردم: هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای از آن روز که بگندد نمک!

حوالی عصر جمعه و ساعات پایانی روز، در حال منتشر کردن و جمع‌بندی اخبار روز بودیم که پسربچه‌ای کفش‌های پدر خود را که گوشه‌ای از سالن به اقامه نماز ایستاده بود به پاهای کوچکش کرد و به غرفه ایبنا آمد و بعد هم لی‌لی‌کنان در میان غرفه‌های کتاب پیش رفت. دیدن پاهای کوچکش در کفش‌های بزرگ مرا به یاد کتاب‌های «انسان‌های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» انداخت. شاید روزی او و رویای بزرگش سوژه اخبار سرویس کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران ایبنا باشد.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها