پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
مشهد؛ میعادگاه همگان در استقبال از شهید رئیسی

خراسان‌رضوی- مشهدالرضا(ع) در سومین روز از سومین ماه سال یک هزار و چهارصد و سه میعادگاه سلایق گوناگون در استقبال از پیکر مطهر شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهانش است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – لیلا نوعی: حرف های ما هنوز ناتمام است. تا نگاه می کنی، وقت رفتن است. باز هم همان حکایت همیشگی! پیش از آنکه باخبر شوی لحظه عزیمت تو ناگزیر می شود؛ ای دریغ و حسرت همیشگی!

از روزی که خبر حادثه بالگرد رییس جمهور محبوب کشورمان به گوشم رسید تا حالا که در مراسم تشییع و وداع مردمی مشهد هستیم، این شعر معروف قیصر امین پور در ذهنم تکرار می‌شود.

آری؛ ناگهان خیلی زود دیر می‌شود. انگار همین دیروز بود که گفتند آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی شده است. انگار همین دیروز بود که می‌گفتند مردی از جنس مردم آمده و در مشهد برای رفاه زائران حضرت رضا (ع) زائرسرا و زائر شهر و مجتمع‌های جاده ای تلاش بیشتر کند. انگار همین دیروز بود که سید ابراهیم رییسی به رای ملت ایران رییس جمهور شد و از روز اول خدمت به دغدغه های کوچک و بزرگ مردم پرداخت. از حل مشکلات کارگران هفت تپه گرفته تا افتتاح سد و احیای دریاچه ارومیه.

ای دریغ و حسرت همیشگی! دریغ از ما ملتی که همیشه دیر به هوش می‌آییم و دیر قدرشناسی می‌کنیم. آری این تقدیر، این شکوه تشیع، این روحیه خدمت برای مردم فارغ از هرچیز، نشان از اعتبار دوباره جایگاه ریاست جمهور در ایران دارد. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب گفتند رییسی عزیز بود اما بعد از شهادت دلدادگان بیشتری را به خدمت و شهادت جذب کرد. هشمین رییس جمهور ایران بعد از افتتاح سد در غرب کشور در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به شهادت رسید اما انسانیت او برای ایران تمام نشد، شهید جمهور ماند. این موضوع در مراسم تشییع او با حضور خیل عظیم وطن دوستان در شهرهای مختلف از جمله تبریز، قم، تهران و بیرجند به همه اثبات شد.

حال به روز وداع با پیکر شهید خدمت، ناجی هپکو و امید محرومان، رییس جمهور ملت در مشهد رسیده‌ایم.

همزمان با مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و با وجود اینکه هنوز ساعتی به رسیدن پیکر این شهید به محل تشیع مانده است، خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مملو از جمعیتی است که با حضور خود به این ترتیب قدرشناسی شایسته ای از ایشان داشته‌اند.

طبق اعلام مسئولان پیش‌بینی حضور حداقل ۲ میلیون و حداکثر ۳ میلیون نفر در مراسم بدرقه رئیس جمهوری در مشهد شده است. مشهد الرضا فقط میزبان شهروندان خودش نیست؛ بلکه از اقصی نقاط کشور مهمان دارد.

زن و مرد، پیر و جوان، خردسال و بزرگسال خود را به مراسم رسانده‌اند و وحدت ملی را بار دیگر به نمایش گذاشته اند. غباری از غم سنگین بر فضای مشهد حاکم شده است.

در جمعیت افراد با پوشش و گویش های مختلف حضور دارند و همه از خوبی و همت رییسی می‌گویند. مراسم قرار است از ساعت ۱۴ بعد از ظهر آغاز شود و پیش از غروب آفتاب پیکر شهید ابراهیم رییسی در دارالسلام حرم امام هشتم به خاک سپرده شود. این مراسم یادآور مراسم تشییع با شکوه سردار شهید سلیمانی و شهید رجائی است.

تا گوش می‌شنود همه از فعالیت‌های میدانی رئیس جمهور و ادامه دادن راه شهید سلیمانی توسط او می‌گویند.

مشهدی‌ها در مسیر برگزاری مراسم با بی‌تابی منتظر رسیدن پیکر هستند و سینه زنی می‌کنند. برخی ها هم هم با نوای سنج و دمام به عزاداری می‌پرداختند.

مردمی بودن و عمل کردن به وعده ها موضوعی است که بی شک باید سرلوحه فعالیت‌های همه مدیران قرار گیرد و آیندگان هم باید همین مسیر را ادامه دهند.

خدا خواست که همان پایان خوب رئیس جمهور مردمی شهید رجائی، برای شهید آیت الله رئیسی هم رقم بخورد. آری خدمت خالصانه ختم به شهادت می‌شود. ردر تبریز، تهران، قم، بیرجند و مشهد رستاخیزی به پا شد. ایران ما امروز دوباره سربلند تاریخ شد. امروز ناباورانه گوش سپردیم به نغمه محمد گلریز که می خواند: راه رجا بسته نیست، گرچه رجایی برفت…

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها