پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
«فهمیده‌های شهر من» در گرگان رونمایی و روانه بازار نشر شد

گلستان – مدیر انتشارات شهدای نینوا از رونمایی و انتشار کتاب «فهمیده‌های شهر من» به قلم سیده طوبی موسوی پارسایی خبر داد و گفت: این اثر فاخر همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب سی و پنجم و در آستانه دهه کرامت رونمایی و روانه بازار نشر شد.

زینب ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، گفت: «فهمیده‌های شهر من» عنوان دومین کتابی است که در سال جاری و از سوی انتشارات شهدای نینوا در استان گلستان به زیور طبع آراسته‌شده است.

وی افزود: این اثر فاخر که به قلم نویسنده متعهد، سیده طوبی موسوی پارسایی نگارش شده؛ مشتمل بر گلبرگ‌هایی از زندگی و خاطرات ۱۷۵ شهید دانش‌آموز شهرستان گرگان و حومه است.

ترابی ادامه داد: «فهمیده‌های شهر من» به سفارش اداره آموزش‌وپرورش شهرستان گرگان و با همکاری مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه نینوا، با مسئولیت سرهنگ پاسدار سید مجتبی کریمی در راستای تولیدات دومین اجلاسیه ملی ۴۰۰۰ شهید استان گلستان، منتشر شد.

وی افزود: کتاب در ۵۴۳ صفحه مصور روانه بازار نشر شده و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این اثر، افتخار داشتن سه دانش‌آموز شهید در یک خانواده (خانواده شهیدان بهمنی نژاد و ساوری شموشکی) است. همچنین بیش از چند مورد نیز ۲ شهید دانش‌آموز از یک خانواده در این کتاب معرفی‌شده‌اند.

ترابی با اشاره به اینکه کتاب «فهمیده‌های شهر من» هم‌زمان با نخستین روز نمایشگاه کتاب سی و پنجم در مراسمی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان و سایر اقشار رونمایی شد، افزود: امسال با ۵۲ عنوان کتاب در سالن شبستان، راهرو ۱۹، غرفه ۴۰۷ به‌صورت حضوری و نیز مجازی میزبان دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت در نمایشگاه کتاب سی و پنجم هستیم.

وی ادامه داد: انتشارات شهدای نینوا، به‌عنوان اولین و تنها ناشر تخصصی ایثار و شهادت در استان گلستان مفتخر است که تاکنون آثار ارزشمندی با موضوع شهدای اقشار همچون در کوی نیک‌نامان (زندگینامه شهدای واحد اطلاعات و عملیات سپاه نینوا) و مدال‌های سرخ (زندگینامه شهدای ورزشکار استان) روانه بازار کرده است.

به گزارش ایبنا، سی‌و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (۱۴۰۳)، در ۲ قالب نمایشگاه مجازی و فیزیکی و با تکرار تجربه حضور ناشران و با شعار «بخوانیم و بسازیم» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها