پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
پنجشنبه‌های کتابخوانی در روستای اسفندیار طبس برگزار می‌شود

خراسان جنوبی - در روستای اسفندیار( روستای برتر دوستدار کتاب در کشور ) برنامه‌های متنوعی از جمله پنجشنبه‌های کتابخوانی برای جذب نوجوان و جوانان به سمت و سوی کتاب این یار مهربان برگزار می‌شود.

زهرا آخوندی کتابدار کتابخانه روستای اسفندیار طبس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در طبس گفت: ۲ سال است که روستای اسفندیار شهرستان طبس به عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه در این روستا اقدامات بسیاری در زمینه کتاب و کتاب خوانی برای جوانان و نوجوانان روستا و حتی افراد مسن و والدین بچه ها برگزار می‌شود، افزود: از جمله این برنامه‌ها برگزاری مراسم پنجشنبه‌های کتابخوانی است که هر هفته پنجشنبه یک برنامه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: برای مثال در هفته گذشته یک کتاب تصویری برای بچه‌های روستا چاپ کردیم و قرار شد طی یک ساعت و نیم در خصوص این کتاب بچه‌ها یک داستان بنویسند و در پایان به بهترین داستان هدیه نفیس اهدا شد.

زهرا آخوندی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های متنوع در روستا برنامه کودک مسیری است، اظهار کرد: هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد برنامه قصه‌گویی برای بچه‌ها داریم که مورد استقبال زیاد والدین و کودکان قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: ماهی یک بار سعی می کنیم پیاده روی اطراف روستا برای زنان روستا داشته باشیم و یک کتاب به مادران در خصوص مطالب مختلف معرفی کنیم و حتی از بهروز روستا کمک می گیریم و برای مادران و زنان روستا سخنرانی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها