جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
ایجاد حس صمیمت با مخاطب نقطه قوت نمایشگاه کتاب/ خرید کتاب با خواندنش زیبا می‌شود

اردبیل- نویسنده اردبیلی گفت: نمایش فیزیکی کتاب همراه با پدیدآورنده در نمایشگاه تهران حس صمیمیت را به مخاطب بخشیده و تاثیرات خوبی برای نویسنده و امر کتابخوانی دارد.

فرانک انصاری نویسنده نوجوان و خاطره نویس در حوزه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، تعامل اصحاب فرهنگ و نویسندگان و ناشران را از نقاط قوت نمایشگاه کتاب تهران دانست و اظهار کرد: در این فضا آثار در حوزه‌های مختلف دیده شده و به مخاطب عرضه می شود.

وی افزود: این نمایشگاه مسیر را برای پخش بازاریابی و رساندن آثار به مخاطبان در نقاط مختلف کشور فراهم می کند و برای توسعه بخشیدن به این مسیر کارهای تبلیغی و رسانه‌ای موثر است.

نویسنده کتاب «به من بگو قارتال» عنوان کرد: برنامه های رونمایی و نشست و نقد کتب تاثیر ویژه ای در معرفی آثار به مخاطب دارد، سال گذشته با رونمایی از کتاب نوجوان به من بگو قارتال در نمایشگاه کتاب تهران در فروش آن تاثیر گذاشت، در کل فعالیت های نمایشگاهی سبب هم افزایی و تعامل با مخاطبان می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون سهم نویسندگان بومی و شهرستانی در نمایشگاه تهران کم بوده است، بیان کرد: نویسنده با حضور در غرفه ناشران خود می تواند آثارش را با زبان هنر به مخاطبان بشناساند، ولی مشکلی که وجود دارد، ناشران استانی به دلایلی به این نمایشگاه نمی روند.

این نویسنده تعامل بین ناشران را از راههای بالا بردن سهم کتاب‌های بومی و استانی دانست و افزود: این تعامل هم برای ناشر و هم نویسنده برای معرفی اثر به مخاطب نقش دارد و نیز با جلسات هم اندیشی با مخاطبان، می توان این تعامل را افزایش داد.

انصاری بیان کرد: فروش مجازی کتاب هم از مسیرهای خوبی است که سالهای اخیر برای مخاطبان به وجود آمده است و این جای قدردانی دارد، هرچند گاهی شلوغی سایت و کندی اینترنت سبب اختلال در روند کار سایت می‌شود ولی تاثیر خوبی در فروش آثار نویسندگان دارد.

خاطره نویس حوره دفاع مقدس در ادامه پیشنهاد خرید کتاب هایی از جمله «ننه علی» نوشته مرتضی اسدی، «آموزش خاطره نویسی پیشرفته» نوشته ابوالفضل درخشنده را در بخش خاطره نویسی و کتاب «گفت و گو نویسی» اثر گلوریا کمپتون را معرفی کرد.

انصاری افزود: علاقه مندان به حوزه داستان نوجوان می توانند کتاب «هستی» نوشته فرهاد حسن زاده و «به من بگو قارتال» که یک اثر فانتزی است از نمایشگاه کتاب تهران تهیه کنند.

وی کتاب ننه علی را متفاوت ترین کتاب خاطره ای دانست و اضافه کرد: این اثر به لحاظ موضوعی و پرداخت شخصیت پدر شهید، نظر خوانندگان را جذب می کند و یک خاطره نویس با خواندن کتاب آموزش خاطره نویسی با اصول و فنون نگارش خاطره آشنا می شود و در کنارش دیالوگ نویسی را می‌توان با شگردهای نوشتن دیالوگ یاد گرفت.

به عقیده وی تهیه کتاب زمانی معنا می دهد که آن را بخوانیم و به دیگران معرفی کنیم چرا که با خواندن کتاب می‌توان اندیشه و تفکر را برای ساختن فردایی بهتر به معرض ظهور رساند.

انصاری یادآور شد: با خواندن کتاب بال اندیشه قوی می‌شود و آینده طلایی با خواندنی پویا محقق می شود و ملتی که کتاب نخواند، محکوم به شکست است، پس باید با فرهنگ سازی مطالعه و گنجاندن مطالعه کتاب در سطوح مختلف جامعه از جمله خانواده، مدرسه، ادارات مسیر زندگی انسان‌ها را به این سمت کشاند و در چنین شرایطی ارزش قلم نویسنده مشخص می‌شود و آگاهی و بینش در سرلوحه کار انسان‌ها قرار می گیرد و نتیجه آن جامعه به پیشرفت دست می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها