دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
معلمان مؤلف گلستان تجلیل می‌شوند

گلستان- مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تشریح اقدامات شاخص و اولیویت‌های این دستگاه اجرایی و ارائه برنامه‌ها و روزشمار هفته بزرگذاشت مقام معلم، گفت: طبق تقویم روزشمار هفته معلم در استان گلستان و در روزی که مزین به عنوان «آینده در دستان تو» است، جمعی از معلمان مؤلف پژوهشگر و هنرمند تجلیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، سید رضا نظری ظهر دوشنبه در جمع اهالی رسانه استان گلستان، گفت: از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه هفته بزرگداشت مقام معلم با شعار «همه مدیون توایم» با اجرای ۱۹۰ برنامه و رویداد متعدد و متنوع در ۱۴ شهرستان استان گلستان برگزار می‌شود.

وی سپس با اشاره به اینکه برای هر یک از روزهای هفته بزرگداشت مقام معلم عنوانی محوری مدنظر گرفته ایم، گفت: تجدید پیمان با امام و شهدا، تقدیر از معلمان توسط دانش آموزان و اولیا، تقدیر از معلمان پیشکسوت، فقید و شهید، تقدیر از معلمان دارای نقش تربیتی، جهادگر و ورزشکار از جمله برنامه‌های شاخص این دستگاه اجرایی ویژه این ایام است.

نظری ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ معلم مؤلف در استان گلستان به جامعه هدف خدمت می‌کنند و طبق تقویم روزشمار هفته معلم در استان گلستان و در روزی که مزین به عنوان «آینده در دستان تو» است، بنا داریم از جمعی از معلمان مؤلف پژوهشگر و هنرمند تجلیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار ایبنا به برخی از رویدادهای کتاب‌محور اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اشاره کرد و گفت: مشارکت توسعه بخش و فعال در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، تجهیز کتابخانه‌های کلاسی، تأمین منابع مطالعاتی مورد نیاز معلمان و برپایی پویش‌های کتاب‌خوانی از جمله اقدامات ما در حوزه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بوده است.

در ادامه این نشست به حضور سیدرضا نظری در کتابخانه مستقل فرهنگ روستای بالاجاده در سال گذشته اشاره شد که در پی‌آن فضایی پدید آمد که این مکان فرهنگی به محلی برای برپایی «اردوهای کتابخوانی» تبدیل شود و با توجه به منابع غنی موجود در آن و فضای مناسبش، فرصت تفریح و مطالعاتی جذابی را برای دانش آموزان سراسر استان گلستان فراهم کند.

معلمان مؤلف گلستان تجلیل می‌شوند

سید رضا نظری همچنین در این نشست، ضمن ارائه آماری از اولویت‌ها، اقدامات، نیازها و فعالیت‌های این دستگاه اجرایی از آغاز دولت مردمی سیزدهم، درباره ضرورت اهدای زمین و حمایت برای ساخت مدارس، احیاء اردوگاه دانش آموزی جزیره آشوراده، سرانه غذایی دانش آموزی، جذب معلم و رتبه‌بندی، جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار و افتخارات جامعه هدف مواردی را به سمع حاضران رساند.

به گزارش ایبنا، در پایان نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، از پوستر هفته بزرگداشت مقام معلم که مزین به تصویری از استاد شهید والا مقام مرتضی مطهری بود، رونمایی به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها