دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
کتاب عکاسان کازرون رونمایی شد

فارس- همزمان با برپایی آیین افتتاح نمایشگاه گروهی عکس عکاسان کازرون با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان شهرستان کازرون، از کتاب عکاسان کازرون رونمایی شد.

عمادالدین شیخ‌الحکمایی، مدیر انتشارات کازرونیه و مدیرعامل بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کازرون با اعلام اینکه در این کتاب آثار ۲۵ نفر از عکاسان معاصر کازرون منتشر شده، اظهار داشت: کتاب عکاسان کازرون با هدف معرفی و ثبت بخشی از ظرفیت‌های مرتبط با حوزه عکس کازرون در دوران معاصر منتشر شده است.
وی افزود: این کتاب توسط کارگروه عکاسی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی گردآوری و در ادامه فعالیت‌های این کارگروه در حوزه عکس منتشر می‌شود؛ کارگروهی که طی سه سال گذشته با برپایی رویدادهای مختلف، در تلاش بوده تا ضمن معرفی پیشنه غنی کازرون در این حوزه، از هنرمندان معاصر عکاس نیز حمایت کرده و آثار آنها را در دسته‌های مختلف موضوعی جمع‌آوری و در سطوح عمومی، معرفی کند.
شیخ‌الحکمایی همچنین با اشاره به چشم‌اندازهای مرتبط با حوزه کتاب که از سوی این نهاد غیردولتی فعال در عرصه‌های فرهنگی دنبال می‌شود، افزود: انتشار چند جلد کتاب در حوزه عکاسی، در برنامه کاری بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی قرار دارد. از جمله این کتاب‌ها، انتشار مجموعه‌هایی از عکس‌های قدیمی مربوط به کازرون است همچنین در صورت فراهم شدن شرایط، این آمادگی را داریم که کتابی از گزیده عکس‌های عکاسخانه‌های قدیم کازرون، از جمله عکاسخانه‌های صادقیان، فرهنگ و… را منتشر کنیم. علاوه بر این موارد، کتاب‌های عکسی با دسته‌بندی‌های موضوعی مانند طبیعت، فرهنگ، مستند اجتماعی و… نیز از جمله هدف‌گذاری‌های دیگری هستند که در چشم‌انداز کاری بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی قرار دارند.
شیخ‌الحکمایی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های غنی عکس در حوزه‌های مختلف مطالعاتی و تأکید بر اینکه جمع‌آوری عکس‌ها در قالب کتاب و در دسترس قرار دادن آنها از طریق کتابخانه‌ها می‌تواند به عنوان منابعی ارزشمند برای مطالعات مربوط به یک منطقه قلمداد شود، عنوان کرد: یکی از جلوه های مهم فرهنگی هر منطقه، موضوع عکس است. تأکید ما بر انتشار عکس‌ها، علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنرمندان هر منطقه، استفاده از آنها به عنوان منابع قابل استناد پژوهشی است. بنابراین به دنبال آن هستیم که کتاب‌های منتشر شده از سوی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی، علاوه بر کتابخانه‌های ایران، در کتابخانه‌های مهم جهان نیز قرار بگیرد. ممکن است این کار به صورت دیجیتال انجام شود اما مهم این است که این معرفی‌ها در سطح بین‌المللی و از طریق کتابخانه‌های مطرح جهان نیز انجام شود.
به گزارش ایبنا؛ کتاب عکاسان کازرون که در مرحله نهایی انتشار قرار دارد، به زودی در قطع خشتی و از سوی انتشارات کازرونیه راهی بازار نشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها