دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
«خناس» به بازار کتاب آمد

اولین رمان پروانه قهساره‌زاده‌مهابادی با نام «خناس» توسط نشر پلات عرضه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «خناس» اولین رمان پروانه قهساره‌زاده‌مهابادی بعد از انتشار مجموعه داستان او به نام «شیر یا خطر» است.

رمان «خناس» فضایی تاریک و داستانی پرابهام با درون مایه‌های وحشت و تخیل دارد که سیر وقوع حوادث آن در داستان‌های ایرانی به‌ندرت یافت می‌شود. شخصیت‌های داستان هرکدام به دنبال گمشدگان خود راهی سفری دراز می‌شوند، سفری که پر از لحظات نفس‌گیر، رازهای نهان، ناملایمات دوستانه، کشمکش‌های عاشقانه است و تجربه‌ای شگرف از گشت و گذار در عجایب ناشناخته شهرهای ایران را دربردارد.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم: «صفحه اینستاگرام را باز می‌کنم. آخرین پستی که گذاشته‌ام مربوط می‌شود به سه سال پیش، روز تولدم! عکس را خانه خودمان گرفته‌ایم. کیک بزرگی که مامان پخته را گذاشته‌ایم روی میز. روی کیک یک شمع عددی ۲۹ روشن است. من پشت کیک روی کاناپه نشسته‌ام. همان لباس سبزی که خیلی دوستش داشتم، تنم است. توی عکس جوری لبخند می‌زنم که انگار همه دنیا مال من است. بابا کنارم نشسته و مادربزرگ هیکل تپلش را میان او و مامان توی کاناپه جا داده است. کنار دستم پری‌زاد با آن اندام ریزه‌میزه‌اش نشسته روی دسته مبل و دستش را انداخته دورگردن من. یک دسته از موهای فرفری خرمایی رنگش از زیر شال بیرون آمده و با موهای قرمزمن که آن روز فرشان کرده بودم، قاطی شده. عمه پریوش مادر پری‌زاد کنارش ایستاده. با آن هیکل قلمی‌اش طوری شق و رق ایستاده انگار مجبورش کرده‌اند توی عکس باشد. آقا منوچهر، پدر پری زاد یک وری کنار همسرش ایستاده مثل اینکه می‌خواهد بی‌خیالی همیشگی‌اش رابه عکس هم سرایت دهد. عمه پریچهر بالای سرم پشت مبل ایستاده. با اینکه ۵ سال از عمه پریوش بزرگ‌تر است ولی به خاطر قد بلند و اندام هیکلی‌اش جوان‌تر به نظر می‌رسد. ایلیا پسربزرگ عمه پریچهر کنارش ایستاده. با آن عینک بدون قابش انگار از توی شکم مادرش مهندس بیرون آمده. پویا و پونه، خواهر و برادر دوقلویش هم کنارش ایستاده‌اند و ازبرق چشم‌هایشان توی عکس شرارت می‌بارد. عکس را آراد انداخته به خاطر همین خودش توی عکس نیست. به جز آراد، آقا ابراهیم، شوهر عمه پریچهر هم توی عکس غایب است چون آن روز سرکارش شیفت بود و نتوانسته بود بیای و البته عمو ارمیا ته تغاری خانواده پدری که معلوم نبود توی کدام شهردر حال نقاشی و سیر و سلوک است.»

نشر پلات اخیراً این کتاب را در شمارگان ۱۰۰ نسخه و با قیمت ۳۳۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها