یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در گیلان برگزار می‌شود

گیلان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنز پهلو» در شهرستان فومن زادگاه طنز پرداز مطرح کشور زنده یاد کیومرث صابری فومنی در روز سه شنبه هفته جاری یازدهم اردیبهشت‌ماه خبر داد.

امیرحسین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، با اشاره به شخصیت والا و هنری «گل آقا» و طنزهای هنرمندانه وی، افزود: با توجه به نگاه ویژه وزیر در خصوص جایگاه بلند مرتبه استاد کیومرث صابری فومنی و برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه، مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه‌ای در برگزاری یادبود «گل آقا» و جشنواره طنز پهلو دارد.

وی یاد آور شد: این مراسم، امسال میزبان بیش از ۵۰ نفر از اساتید، طنز پردازان و هنرمندان ملی است که از سرتاسر کشور مهمان شهرستان فومن خواهند بود.

طاهری افزود: هشتمین دوره جشنواره طنز پهلو در ۲ بخش اجرای هنرمندان در صبح و اختتامیه جشنواره در عصر برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه در راستای آموزش و ترویج طنز فاخر و استفاده از ظرفیت هنرمندان مهمان در این جشنواره، کارگاه‌های آموزش شعر نیز پیش بینی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در این دوره از جشنواره طنز پهلو یک هزار و ۱۲۹ اثر از طنزپردازان و فعالان رسانه‌ای کشور به دبیرخانه آن رسیده که این امر از رشد ۲ برابری ارسال تعداد آثار نسبت به جشنواره هفتم حکایت دارد.

مهدی‌نژاد و سعید سلیمانپور در بخش شعر و داوود امیریان، رضا ساکی در بخش داستان، امیر اسماعیلی و مهدی واقفی در بخش چندرسانه‌ای، احمد عربانی و مجید خسرو انجم در بخش کاریکاتور و محسن فراهانی، علی‌اکبر قاضی‌زاده در بخش نثر، مجموع آثار رسیده به این جشنواره ملی طنز پهلو را ارزیابی می‌کنند.

در این جشنواره به ۱۵ نفر از برگزیدگان در ۵ بخش داستان کوتاه طنز، شعر طنز، نثر طنز، طنز چندرسانه‌ای، کاریکاتور و کارتون جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها