یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
«پشت پنجره سکوت» در گناباد رونمایی شد

خراسان‌رضوی- آیین رونمایی از کتاب «پشت پنجره سکوت» اثر ذبیح الله صابری با حضور جمعی از علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی در شهرستان گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، آئین رونمایی از کتاب «پشت پنجره سکوت» اثر ذبیح اله صابری با حضور مسئولان شهرستان و جمعی از علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی برگزار شد به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد و با مشارکت محفل ادبی بامداد سخن کتابخانه شهید مطهری در محل کتابخانه شهید مطهری برگزار شد.

کتاب پشت پنجره سکوت، مجموعه‌ای از اشعار ذبیح اله صابری است که با قلمی رسا و شیوا در موضوعات آئینی، اجتماعی، عاشقانه و عارفانه نوشته شده است.

مظلوم، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد ضمن خیر مقدم به مسئولان و علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی گفت: یکی از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است. از طرفی حمایت از نویسندگان و شاعران بومی، باعث فرهنگ‌سازی و ترویج کتاب‌خوانی در منطقه می‌شود. امیدوارم با انجام برنامه‌های رونمایی، گامی در راستای شناساندان شاعران و نویسندگان و محققین منطقه به شهروندان و کتابخوانان باشیم. بسیار خرسندیم که شاهد دومین رونمایی کتاب شاعر بومی شهرستان، ذبیح الله صابری توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با حضور مسئولین و شاعران و نویسندگان و علاقه مندان در این حوزه هستیم

«پشت پنجره سکوت» در گناباد رونمایی شد

همچنین در این برنامه صادق ایزدی، منتقد و خبرنگار درباره این کتاب گفت: در غزلیات کتاب به گلایه از معشوق، گلایه از خود و گلایه از جامعه اشاره شده است‌. عقل ستیزی و اصالت دادن به اندوه و درد از نکات برجسته محتوایی شعر در کتاب است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ادامه داد: در اشعار آیینی، شاعر به تجلیل از معصومین من جمله حضرت فاطمه زهرا (س)، حصرت علی (ع) و امام رضا (ع) پرداخته است. همچنین نیایش‌های شاعرانه ای نیز در اشعارکتاب موجود است.

شعرخوانی، رونمایی، تقدیر و امضا پوستر کتاب توسط شاعران و مسئولین از دیگر بخش‌های این آیین بود.

«پشت پنجره سکوت» در گناباد رونمایی شد

به گزارش ایبنا ذبیح الله صابری، متولد ۱۳۳۱ از روستای شیراز آباد شهرستان گناباد و از دوران نوجوانی به شعر و سرودن شعر علاقه مند بود. عضویت در انجمن ادبی محمد پروین گنابادی فرصتی شد که در کنار اهل شعر و ادب، سروده های خویش را در معرض نظر و نقد قرار دهد. دعای کمیل، دعای عهد و دعای ندبه را به نظم در آورده که دعای کمیل با ترجمه ی آن به چاپ رسیده است. مجموعه ی شعر دیگری از شاعر به نام «زخم پنجه ی پاییز» در سال گذشته منتشر و رونمایی شد. علاوه بر این از این شاعر، چند کتاب مشترک با سایر شاعران به نام «کوی عشق»، «بوی زعفران در نخلستان» و «برکه ی خیال» هم به چاپ رسیده است.

گناباد از شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها