یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
پیش‌پرده فیلم مستند «وفادار» منتشرشد

پیش پرده فیلم مستند «وفادار» برگزیدهٔ فیلم‌نامه‌های اقتباسی بخش ویژهٔ کتاب و سینما در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ پیش‌پرده فیلم مستند وفادار برگزیدهٔ اول فیلم‌نامه‌های اقتباسی بخش ویژهٔ کتاب سینما در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد.

فیلم مستند وفادار به نویسندگی و کارگردانی حسن نقاشی، تصویربردار محمدرضا میرپویا، صدابردار مهدی زینعلی، احمد معین قفقازی مدیر تولید و عکاس محمدحسین صالحی در حال تولید است.

فیلم مستند وفادار، به زندگی و تلاش کیومرث وفادار مورخ و کاتب یزدی می‌پردازد که مشاهدات خویش را از ایام مشروطه و بعد از آن نگاشت، اما هرگز فرصت نیافت تا کتاب خود را به چاپ رساند، اینک بعد از یک‌صد سال دست‌نوشته‌ها یافت و جمع‌آوری می‌شود، تا تاریخ از نگاه او بازگو گردد. حسن نقاشی در یادداشت کوتاهی به شعر حکیم فردوسی اشاره می‌کند:

جوان بود و از گوهر پهلوان / خردمند و بیدار و روشن‌روان

سراسر جهان پیش او خوار بود / جوانمرد بود و وفادار بود

به همین منظور به‌زودی فراخوان بخش ویژه کتاب و سینما چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام خواهد شد.

گفتنی است جوایز فیلم‌نامه‌های اقتباسی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور ۳۳ متقاضی برگزار شد که در نهایت با پذیرش ۲۴ اثر، هفت فیلم‌نامۀ اقتباسی نامزد جایزه ویژه شده‌اند و در نهایت هم دو فیلم کوتاه «سیاه»، کاری از مرضیه کمال وندی و مصطفی داوطلب و «وفادار» کاری از حسن نقاشی برگزیدگان بخش ویژه کتاب و سینما چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شدند.

حسن نقاشی که پیش از این با فیلم‌مستند آثار عجم برگزیده بخش ویژه کتاب و سینما در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه شده است، به‌عنوان نویسنده و کارگردان این مستند ابراز داشت: تمام تلاشم این است فیلم مستند «وفادار» را به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برساند.

این فیلم با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها