دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
«عروج اندیشه» دست‌پُر به نمایشگاه کتاب تهران می‌آید/ توجه به نکات مخاطبان در آثار جدید

خراسان‌رضوی- مدیر مسئول انتشارات عروج اندیشه از حضور این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – مهسا پایسته: مدیر مسئول انتشارات عروج اندیشه معتقد است که نشر اندیشه در تعالی فکری، رسالتی ارجمند و ماموریتی ارزشمند در عرصه دانش و فرهنگ است که تلاش‌های بایسته و پیوسته می‌طلبد تا به شکوفایی هرچه بیشتر علم و معرفت برسد.

محمدرضا مقدم در گفتگو با ایبنا در خصوص وضعیت حضور این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران صحبت کرده است.

وی همچنین با اشاره به آمادگی حضور این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با جدیدترین کتاب‌ها به این نمایشگاه می‌آییم.

مقدم ضمن اشاره به تازه‌ترین آثار تولیدی و عرضه شده به بازار کتاب ایران گفت: با مجموعه‌ای از جدیدترین کتاب‌ها و دست‌پُر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور خواهیم داشت.

مدیر مسئول انتشارات عروج اندیشه ادامه داد: این حضور در کنار فروش مستقیم آثار، جایی برای دیدار نزدیک با مولفان و مخاطبان کتاب‌های عروج اندیشه است.

وی اضافه کرد: گفت‌وگو با کسانی که کتاب‌های انتشارات را خوانده‌اند به ما در شناخت نیاز و سلیقه مطالعاتی مخاطب کمک بسیاری می‌کند تا در مسیر تولید آثار جدید، نکات مخاطبان نیز لحاظ شود.

مدیر انتشارات عروج اندیشه همچنین درباره رویکرد تاسیس و چهارچوب انتشارات عروج اندیشه گفت: موسسه انتشاراتی عروج اندیشه از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را با هدف مخاطب شناسایی و با درکی روشن از نیازهای جامعه جویای دانش و معرفت آغاز کرد و با این باور که نسل نو و اهتمام به نیازهای فرهنگی این نسل خشت نخست بنای تعالی و پیشرفت در عرصه فرهنگ است، با نگاهی ویژه به ادبیات کودک و نوجوان با اولویت آشنایی بیشتر این گروه سنی با ارزش‌ها و تعالیم دینی، اخلاقی، آموزشی، تربیتی و کتاب‌هایی ویژه عموم با محتوای مذهبی، فعالیت انتشاراتی خود را آغاز و گسترش داد.

هدف ما تولید محتوای سالم و مناسب است

وی افزود: انتشارت عروج اندیشه با بهره‌گیری از نویسندگان معتبر برای تولید محتوایی سالم و استاندارد و هنرمندان گرافیست و تصویرگران توانمند، ضمن در نظر گرفتن ویژگی‌های سنی مخاطبین و اولویت‌هایی که در تربیت دینی، اجتماعی و اخلاقی، کودک و نوجوان نقش دارد از ابتدای تاسیس در چاپ و نشر کتاب مختص این حوزه و هم در حوزه فعالیت‌های عمومی نشر خوش درخشید. حاصل تلاش کار مستمر همکاران این موسسه در نشر افزون بر ۸۰۰ اثر ویژه کودک و نوجوان و بیش از پنجاه عنوان کتاب مذهبی برای عموم مخاطبین بوده است.

۲۶ سال سابقه نشر با کسب دستاوردهای متعدد

مدیر انتشارات عروج اندیشه در ادامه گفت‌وگو به برخی از جوایز این موسسه انتشاراتی اشاره کرد و گفت: اوج شکوفایی انتشارات در سال‌های ۸۵ تا ۱۳۹۰ رقم خورد و در حال حاضر با همراهی نویسندگان خوش فکر و قابل و تیم گرافیکی ماهر علاوه بر چاپ آثار جدید، بسیاری از عناوینی که در سال‌های گذشته منتشر شده و مورد توجه عموم مخاطبان کتابخوان علی‌الخصوص کودکان و نوجوانان قرار گرفته است در نوبت تجدید چاپ با تیراژ مقبول قرار دارند.

مقدم مطرح کرد: انتشارات عروج اندیشه در سال ۸۵ و ۱۳۸۶ به ترتیب ناشر برگزیده و ناشر شایسته تقدیرکشور معرفی شد. در ادامه فعالیت‌های تولیدی کتاب، خوشبختانه سه عنوان افتخارآفرین؛ ناشر برگزیده بیست و دومین نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران، کسب لوح ناشر فعال و ممتاز در نشر کتب قرآنی کودک و مقام ناشر برگزیده کشور در سال ۸۸ به لیست مجموعه دستاوردهای انتشارات اضافه شد.

راهیابی ۷۷ عنوان کتاب به طرح سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی رشد

وی اضافه کرد: حدود ۷۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات عروج اندیشه پس از گذر از ارزیابی‌های متعدد داوران و کارشناسان دبیرخانه طرح سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی رشد، توسط دفتر انتشارات کمک آموزشی، مناسب و مرتبط با برنامه‌های درسی آموزش و پرورش شناخته شد. در سال ۱۳۸۸ از بین مجموعه کتاب‌های منتشر شده، چهارده عنوان از کتاب‌های آموزشی نشر عروج اندیشه با عناوینی از قبیل: «زیر سایه خدا» نوشته آفرین میرشاهی و سیزده عنوان از مجموعه خواندنی «فکر می‌کنید چرا؟» در سال ۸۹ منتخب گردید و فهرستی از عناوین در پایان کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی مرتبط، معرفی و برای مطالعه پیشنهاد گردید.

وی ادامه داد: سعادت دیگر آن بود که در سال ۹۰ بیش از چهل کتاب با عناوینی نظیر؛ «اشک و آهو»، «قضاوت نادرست» نوشته محمود پوروهاب، «رویای هولناک»، «نبرد هفت دلاور» نوشته ناهید یوسف‌زاده، «همراه با بهار»، «ماهی» اثری از محمد مهاجرانی و گنج دانش، توسط دبیرخانه طرح سامان بخشی کتابهای آموزشی رشد برای معرفی در کتاب‌های درسی و تجهیزکتابخانه‌های آموزشگاهی یا کلاسی به مربیان مدارس کشور معرفی شد.

پرفروش‌ترین آثار تولیدی گروه کودک و نوجوان

مدیر انتشارات عروج اندیشه درخصوص رویه چاپ کتاب‌های کودک در این نشر توضیح داد: معمولاً کتاب‌های کودک را در قالب مجموعه‌ای و بصورت چند جلدی با یک عنوان مشخص چاپ و منتشر می‌کنیم. به عنوان نمونه؛ مجموعه‌ی چهارده جلدی «آفتاب»، مجموعه چهارده جلدی «مهتاب»، و جدیدترین مجموعه کتاب‌های مذهبی با عنوان «دسته‌های گل بوته‌های خار» در پانزده جلد، که هر یک از کتاب‌های این سه مجموعه در قالب داستان و حکایت کودکان را با زندگی ائمه اطهار علیه السلام، آشنا می‌کند.

وی اضافه کرد: پرفروش‌ترین آثار عروج اندیشه در دسته کتب ادبیات فارسی می‌توان به مجموعه قصه‌های ایرانی، قصه‌های دبستان و قصه‌های شیرین اشاره نمود و در دسته کتب علمی سه مجموعه «من دوست دارم»، «فکر می‌کنی چرا؟»، «از من بپرس چرا؟» می‌توان نام برد. از میان دسته کتب دایره‌المعارف مصور دو مجموعه «گنج دانش» و «دایره المعارف بدن انسان» همواره مورد انتخاب مخاطبان علاقمند به کتاب‌های حوزه علم و دانش بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط