چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
نشست مطالعاتی کتاب «رودان تا خرمشهر»/ پوستر دومین جشنواره موسیقی خلیج فارس رونمایی شد

هرمزگان - در بسته فرهنگی و ادبی امروز هرمزگان از نشست مطالعاتی کتاب «رودان تا خرمشهر»تا رونمایی از پوستر دومین جشنواره موسیقی خلیج فارس آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، رونمایی از پوستر دومین جشنواره موسیقی خلیج فارس در بندرعباس، برگزاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بندرلنگه، برنامه‌های متنوع «وعده صادق» به همت کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و نشست مطالعاتی گرامی‌داشت شهدای ورزشکار در شهرستان رودان، بسته خبری امروز هرمزگان را تشکیل می‌دهند.

پوستر دومین جشنواره موسیقی خلیج فارس رونمایی شد

پوستر دومین جشنواره موسیقی خلیج فارس از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس با حضور اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد توحدی از هنرمندان پیشکسوت رونمایی شد.

احمد توحدی در آئین رونمایی با اشاره به اینکه خلیج فارس به تنهایی موهبت الهی است که خداوند نصیب مردم استان هرمزگان کرده است، گفت: هر کاری که با هنر همراه نباشد ماندگار نیست و بنده افتخار چندین دوره داوری جشنواره را بر عهده داشته‌ام.

وی ادامه داد: بعنوان یک پیشکسوت از تمام هنرمندان استان هرمزگان می‌خواهم که سازهایشان را با خلیج فارس کوک کنند که بوی استان هرمزگان بدهد.

گفتنی است: در پایان مراسم رونمایی پوستر دومین جشنواره موسیقی خلیج فارس از زحمات استاد احمد توحدی به پاس یک عمر تلاش و زحمات وی در این عرصه تقدیر بعمل آمد.

برگزاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بندرلنگه

شورای فرهنگ عمومی بندرلنگه در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان بندرلنگه درابتدای جلسه ضمن تشکر و قدردانی از حضور اعضا درجلسه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان ارشد سپاه اشاره کرد و گفت: حضرت آقا دراین دیدار درباره پاسخ تنبیهی به رژیم متجاوزگر اسرائیل فرموده‌اند که موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آن‌ها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است و ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه جلسه ضمن اشاره به پاره‌ای از آسیب‌ها و مشکلات موجود در جامعه اظهار کرد: با توجه به مناسبت ها وایام پیش رو در تقویم کشور می‌توان با برنامه‌ریزی و تعامل خوب از ظرفیت مناسبت‌ها و اعیاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین فرهنگ‌سازی در حوزه‌های عمومی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام شریفی بابیان اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است و سیاسی بودن آن هم به فرمایش مقام معظم رهبری این است که دشمن به آن دامن زده و از طریق هجمه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ غربی بنیان خانواده‌های ما را هدف قرار داده و سعی در فروپاشی و بی هویت کردن خانواده‌های ایرانی خصوصاً نسل جوان که بیشتر تحت تاثیر تبلیغات پوچ و بی اساس آن‌ها قرار می‌گیرند معطوف کرده است.

فواد مرادزاده نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه نیز با اشاره به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران توسط حضرت امام (ره) درسال ۵۷ به توانایی‌های این نهاد مردمی پرداخت و گفت: عملیات وعده صادق و برخورد تنبیهی با رژیم متجاوز و کودکش صهیونیستی بدون واسطه از داخل خاک جمهوری اسلامی پیام روشنی به تمام ابرقدرهایی بود که دائم از گزینه‌های روی میز صحبت می‌کردند والان از ترس پیام از بی طرفی خود مخابره می‌کنند و با این حرکت جمهوری اسلامی گفتمان عوض شد.

وی افزود: تغییر گفتمان نشانه قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی است و بزرگ‌ترین دستاورد نظام اسلامی استقلال و خودکفایی است و این را مدیون امام راحل و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری هستیم که برخلاف دوران ستمشاهی پهلوی در این مدت کسی جرائت پیدا نکرده حتی یک وجب از خاک میهن عزیز ما را تصاحب کند.

فرماندار شهرستان بندرلنگه در ادامه به مسئله ناهنجاری‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: در مباحث عفاف و حجاب اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در مسئله حجاب، طرح نور است که ازطریق وزارت کشور ابلاغ و از طریق ضابطین نیروی انتظامی در حال اجرا است و با راه‌اندازی سامانه مجازی عین و عضویت مدیران دستگاه‌های اداری روش‌ها و برنامه‌های مدونی در این راستا آموزش می‌دهد.

مرادزاده اضافه کرد: آموزش و فعالیت‌های فرهنگی نقش بازدارندگی دارد و لازم است که دستگاه‌های فرهنگی و فعالان حوزه‌های دینی و مذهبی با برنامه ریزی‌های منسجم در این حوزه‌ها تولید محتوا کرده و مردم را از گزند این گونه آسیب‌ها آگاه نمایند.

سپس دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی به تبادل نظر و ارائه راهکارهای مناسب در راستای عملیاتی کردن برنامه‌ها در سطح شهرستان پرداختند.

برنامه‌های متنوع «وعده صادق» به همت کتابخانه‌های عمومی هرمزگان

برنامه‌های مختلف فرهنگی با محوریت «وعده صادق» ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه های عمومی هرمزگان برگزار شد.

اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی استان هرمزگان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله، نقاشی، سرودخوانی، ساخت کاردستی موشک و برگزاری جشن شادمانه از عملیات «وعده صادق» ابراز خرسندی کردند.

عملیاتی انتقامی علیه رژیم صهیونیستی تحت عنوان «وعده صادق» شنبه شب و بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین، توسط نیروهای مسلح ایران با انجام حملات ترکیبی با استفاده از موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد اهدافی را در منطقه نقب و پایگاه هوایی نواتیم رژیم صهیونیستی هدف قرار داد.

نشست مطالعاتی گرامیداشت شهدای ورزشکار در شهرستان رودان

نشست مطالعاتی گرامی‌داشت شهدای ورزشکار در کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد.

مسئول کتابخانه امام خمینی (ره) رودان از برگزاری نشست مطالعاتی با محوریت شهدای ورزشکار با حضور امام جمعه این شهرستان، د ر این کتابخانه خبر داد.

ولی صفایی پور افزود: نشست مطالعاتی با محوریت کتاب از رودان تا خرمشهر با حضور حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان و جمعی از ورزشکاران در کتابخانه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: این کتاب بصورت داستانی به زندگی شهید یوسف بلالی از شهدای ورزشکار شهرستان رودان می‌پردازد.

در ادامه این نشست محمد بارانی امام جمعه شهرستان رودان با اشاره به جایگاه پهلوانی و قهرمانی گفت: شهرستان رودان ۹۸ شهید ورزشکار دارد که یکی از این شهدا، شهید یوسف بلالی است که نویسنده در کتاب از رودان تا خرمشهر بصورت داستان گونه به زندگی این شهید ورزشکار پرداخته است.

به گزارش ایبنا، در پایان این نشست محمد داورپناهی رئیس هیئت کاراته شهرستان رودان خاطراتی از دوستان ورزشکار شهید خود بیان کرد و از تعدادی از بانوان محجبه ورزشکار با اهدای لوح و جایزه تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها