دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
«سرخه در گذرگاه تاریخ» رونمایی می شود

سرخه - کتاب سرخه در گذرگاه تاریخ طی مراسمی به همت اداره کتابخانه‌ها، اداره ارشاد اسلامی و همچنین شورای شهر و شهرداری این شهر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، آئیین رونمایی کتاب سرخه در گذرگاه تاریخ سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به همت اداره کتابخانه‌ها، اداره ارشاد اسلامی و همچنین شورای شهر و شهرداری این شهر رونمایی می‌شود.

این کتاب توسط انتشارات حبله رود و به قلم بیژن پیوندی به نگارش در آمده است. میزبان مراسم رونمایی از این کتاب فرهنگسرای باران سرخه خواهد بود.

نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار ایبنا گفت: این کتاب در برگیرنده وقایع مهمی که در سرخه سال‌های قبل اتفاق افتاده و هرکدام به نوعی در راستای توسعه جغرافیایی، فرهنگی، سیاسی، نظامی واجتماعی شهرستان نقش داشته، است.

پیوندی با بیان اینکه تصاویر تاریخی، منابع مکتوب، بروشور، دست نوشته و مکاتبات، فیلم، گزارش، خاطرات و گفتگوهای حضوری و تلفنی با خویشاوندان و عموم مردم و… در زمره منابع تالیف این کتاب بوده است، ابراز کرد: وقایع مهم اتفاق افتاده در سالهای قبل تا دوران معاصر شامل، احداث بناها، افتتاحیه، عزل و نصب، وقایع مهم، شرح حال چهره های ماندگار و شکست ها، پیروزی ها و رویدادهای ورزشی، هنرمندان، اصحاب رسانه و… در این کتاب گردآوری شده است.

وی با بیان اینکه عزل و نصب سیاسیون و حکام کشوری، مقامات ارشد سیاسی، مدیران ارشد سرخه ای همچنین شرحی از فرهیختگان، نویسندگان و پژوهشگران، مخترعین، نوآوران، امور آموزشی و فرهنگی، توسعه صنعت، رویدادهای مهم جشنواره و نمایشگاه‌ها، مراکر عمومی و دولتی، موسسات خصوصی، صنایع دستی، جاذبه های طبیعی، مکان تاریخی و ماندگار، مساجد، بقعه ها و امامزاده ها، قلعه ها، غارهای طبیعی، مناطق حفاظت شده و… نیزدر این کتاب گرد آمده است.

نویسنده سرخه در گذرگاه تاریخ همچنین گفت: این کتاب به امور هنری، توسعه صنعت، کشاورزی و دامداری، مسایل بهداشتی و درمانی، آداب و رسوم، مراسم های مذهبی، ازدواج، نام گذاری، استقبال نوروز، معماری و شهرسازی، وجه تسمیه، آب انبارها، یخچال ها، قدمت تاریخی سرخه، روستاهای مربوط به سرخه، حضورمقامات بلندپایه در شهرستان سرخه و روایات تاریخی با توجه به تاریخ خورشیدی به تفکیک روز، ماه، سال بدون در نظر گرفتن اهمیت موضوع و رعایت هیچ گونه حق تقدم نیز اشاره دارد.

این کتاب ۷۰۵ صفحه در قطع وزیری به رشته تحریر درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها